Home » Noutăți » Octombrie: Luna cărților academice la Tritonic. Astăzi despre Colecția Comunicare media

Octombrie: Luna cărților academice la Tritonic. Astăzi despre Colecția Comunicare media

Cea mai veche și cea mai bogată în titluri, colecția Comunicare Media a fost înființară în 1999 și de atunci au fost publicate peste 170 de titluri în limbile română, engleză sau franceză.

Majoritatea autorilor sunt profesori, profesori asociați sau cercetători de la facultăți de profil din România (jurnalism, relații publice, cinematografie, științele comunicării, publicitate, litere) acoperind aproape întreaga țară, de la Timișoara la Galați, de la Oradea la Iași, de la Cluj la București și de la Târgoviște la Sibiu… Să nu uităm Suceava, Pitești, Arad, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Craiova și… sigur am uitat pe cineva, așa că îmi cer scuze în avans.

Deși pandemia a frânat mult activitățile cultural și cele educaționale, la Tritonic au apărut destul de multe titluri noi în ultimele luni.

În căutarea Glonțului de argint. Marketingul electoral în România

Autori: Bogdan Teodorescu și Nicolae-Sorin Drăgan

ISBN: 978-606-749-493-8, Format: 13 x 20 cm, 410 pag, Aparitie: 2020, Septembrie

Ființele supranaturale, în general periculoase, care populau imaginarul folcloric european puteau fi răpuse cu ajutorul unui arsenal limitat de instrumente – apa sfințită, lemnul crucii, crucea în sine, usturoiul, uneori lumina soarelui. Mai era și argintul – vârful de săgeată sau pumnalul în vremuri mai vechi, glonțul după apariția armelor de foc. Efectul acestui proiectil era instantaneu, puternicul oponent fiind transformat în cenușă.
În anii ’20, nevoia de a încadra și de a explica impactul tot mai pronunțat al media asupra publicului a dat naștere teoriei „glonțului magic”. A mai fost denumită și teoria „injecției hipodermice” sau a „curelei de transmisie”. În sine, aceasta se referă la ideea că mesajul pornește din media ca dintr-un pistol și se înfige ca un glonț în capul consumatorului care-l acceptă pasiv. La fel cu toți ceilalți consumatori expuși aceluiași mesaj. Destul de rapid, această teorie a fost infirmată, dar chiar și în zilele noastre există o percepție supradimensionată a influenței media asupra individului.
În marketingul electoral, glonțul de argint este un soi de combinație între cele două proiectile pomenite anterior. În principiu, ar fi vorba de un moment de campanie care ar duce la scoaterea din joc a unui adversar, în general prin intermediul unei dezvăluiri devastatoare care ar determina dislocarea unui număr important de voturi, suficiente pentru pierderea alegerilor.

 

Mediamorfoze V. Reflectare, (de)formare și fake-news în spațiul mediatic și cultural

Coordonator: Cătălin Negoiță

ISBN: 978-606-749-501-0, Format: 13 x 20 cm, 436 pag, Aparitie: 2020, Septembrie

Revoluția digitală a adus cu ea o „dezordine informațională”, care ne afectează pe toți și pe fiecare, în parte. Asistăm la o veritabilă „tehnocalipsă”, în care adevărul este contestat, negat, tranșat, judecat, condamnat, cu o înverșunare demnă de cauze mai bune.
Se nasc, în mod firesc, mai multe întrebări:
Ce este adevărul? Cine mai spune adevărul? Cum îl deosebim de fals și de manipulare? Cum arată comunicarea, în perspectiva evoluției tehnologiei? Care este influența literaturii în evoluția comunicării? Cum tratează societatea contemporană pericolul „lumii paralele”? Cât de mult ne afectează, fake news-ul, existența cotidiană?
Încercăm să găsim o parte a răspunsurilor la aceste întrebări în acest volum, care reunește o selecție a lucrărilor prezentate la cea de–a XI–a ediție a Conferinței Internaționale „Cultura și presa în spațiul european”, desfășurată la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, în anul 2019.

 

Sociologia jurnaliștilor. Concepte de bază și studii comparative ale profesiei de jurnalist

autor: Natalia Vasilendiuc

13 x 20 cm, 978-606-749-507-2, 205 pag, Octombrie 2020

„Sociologia jurnaliștilor” este o carte despre trecutul unei meserii și viitorul unei profesii. Aceasta este construită într-o abordare interdisciplinară, subsumabilă atât sociologiei, cât și științelor comunicării. Lucrarea se distinge printr-o cantitate impresionantă a bibliografiei interdisciplinare, care contribuie la înțelegerea câmpului tematic și conceptual al domeniului jurnalistic. Cartea oferă o sinteză a dezbaterilor teoretice asupra sociologiei jurnaliștilor, a normelor şi valorilor care definesc profesia de jurnalist, precum și perspective comparative în cercetarea profesiei și a practicilor profesionale ale jurnaliștilor din țările Europei Centrale și de Est, accentuând cazurile României și Republicii Moldova.

 

Compétences pragmatiques et culturelles dans l’approche du discours filmique

Autor : Ioana Ghiță

13 x 20 cm, 150 pag., 978-606-749-506-5, Septembrie 2020

L’initiative de mettre en œuvre une telle démarche scientifique vient de la nécessité de proposer une alternative à l’enseignement et à l’apprentissage des langues étrangères dans un système éducatif roumain encombré par des programmes scolaires chargés et qui privilégie le travail sur le manuel comme outil didactique de base. Les enseignants devraient être plus encouragés à employer aussi d’autres matériaux pédagogiques, plus interactifs et innovateurs, c’est pour cela que nous voulons attirer l’attention sur l’importance de l’utilisation des documents authentiques et des supports audiovisuels en classe de français.

Scrie un comentariu

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu steluță sunt obligatorii *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: