Home » Evenimente » Dezbatere: Comunicare și Politică în Epoca Digitală – joi, 23 mai 2024, ora 17:00, Coffee Factory

Dezbatere: Comunicare și Politică în Epoca Digitală – joi, 23 mai 2024, ora 17:00, Coffee Factory

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării și Editura Tritonic invită publicul la o dezbatere captivantă și utilă: Comunicare și Politică în Epoca Digitală

 Facultatea de Jurnalism și ȘtiințeleComunicării (FJSC) și Editura Tritonic invită publicul la o dezbatere captivantă și utilă: Comunicare și Politică în Epoca Digitală. Evenimentul are loc joi 23 mai, începând cu ora 17:00, înBucurești, la The Coffee Factory (terasă). În cadrul evenimentului vor fi lansate volumele din colecția Comunicare Media a editurii Tritonic: Comunicare politică și Internet. Populism și Criza Democrației Liberale, 2023, Tritonic, Antonio Momoc; Comunicarea 2.0, New media, participare și populism, (edițiaa II-a), 2024, Ed. Revistei Timpul, Antonio Momoc; Politică, media și societate, Perspective critice, 2024, Tritonic, Aurelian Giugăl. 

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării

La discuție vor participa: conf. univ. dr.  Romina Surugiu, decan FJSC, conf. univ. dr. Adriana Ștefănel, dir. Dep. Antropologie cultural și Comunicare, Bogdan Hrib, scriitor, editor Tritonic și autorii, iar moderatorul dezbaterii va fi lect. univ. dr. Daniel Nica.

Comunicare politică și Internet. Populism și Criza Democrației Liberale, de Antonio Momoc

 ”La nici două decenii de la apariția web-ului 2.0, democrația liberală se confruntă cu necesitatea de a-și upgrada modul de funcționare: tehnologia provoacă schimbări radicale în toate aspectele vieții noastre. Modul în care funcționează puterile legislativă, executivă și juridică nu face excepție. Când presa, pe care o numeam ‘a patraputereîn stat’, e la rândul ei profund afectată de transformările tehnice, economice și psihosociale care evoluează într-un ritm exponențial, devine datoria fiecărei societăți care prețuiește democrația și piața liberă să reflecteze asupra măsurilor necesare pentru păstrarea echilibrului social. Într-o lume care se transformă rapid, necesitatea informării corecte și a accelerării educației media, cu accent pe componenta media/tech, devine o misiune crucială – mai ales în societatea românească unde democrația liberală nici măcar n-a ajuns să fie implementată și asumată total când, iată, se află deja sub presiunea unui proces intens de tip ‘disruption’. Lucrarea lui Antonio Momoc constituie o minuțioasă analiză a evoluției spațiului comunicării politice, a modului în care escaladează populismul și dezinformarea asistată de algoritmi programați pentru profit, concluzionând cu necesitatea redefinirii locului și rolului jurnalismului și al jurnalistului, în sensul fundamental al profesiei: acela de a sluji strict și exclusiv interesul public.” Dragoș Stanca

Comunicarea 2.0, New media, participare și populism, (ediția a II-a), Antonio Momoc

Volumul abordează comunicarea din perspective tehnologiilor de ultimă oră și a rolului pe care new media îl au în propagarea discursului politic, în stimularea participării civice și în apariția unor noi forme de populism. Există două generații de politicieni populiști care își promovează programele prin mijloace de comunicare distincte: cei vechi în special la televiziune, iar cei noi în mediul virtual. Lucrarea pornește de la observația că „revoluțiile” Facebook și Twitter au polarizat analiza fenomenului între optimiștii participării 2.0 și pesimiștii comunicării 2.0. Pesimiștii comunicării 2.0 acuză regimurile autoritare din Asia, Orientul Mijlociu sau nordul Africii că folosesc tehnologie occidental pentru a supraveghea și controla populația. Optimiștii participării 2.0 sunt entuziasmați de așa-numitele „revoluții” Facebook/Twitter din Primăvara Arabă (Iran, Egipt, Tunisia, Bahrain, Siria, Libia). Cartea descrie fenomene ca citizen journalism, participatory journalism, apariția presei alternative ca replică a societății civile la lipsa de acces la presa mainstream și ca formă de protest a cetățenilor față de „aservirea” presei tradiționale. Fenomenul este abordat prin analiza noilor mișcări sociale (new social movements) precum Occupy Movement sau Mișcarea Uniți Salvăm Roșia Montana.

Cartea se adresează specialiștilor și studenților în comunicare și științe politice, precum și tuturor  celor care vor să afle modalitățile în care politicienii și publicul se pot folosi de instrumentele pe care le oferă comunicarea online.

Politică, media și societate, Perspective critice, Aurelian Giugăl

Această carte cuprinde texte publicate de-a lungul ultimilor ani în diferite jurnale, fie ele publicații culturale („Cultura”, „Vatra”, „Observator Cultural”) sau cotidiane („Libertatea”). Tematicile abordate, ce pot părea la prima vedere destul de eclectice, de la comunicare & media, științe politice, sociologie, economie politică, se circumscriu domeniului larg al științelo rsociale. Cu câteva excepții, majoritatea articolelor sunt despre România. Sintetizând, spunem că fundamentul teoretic al volumului se află la intersecția dintre (i) ideea de spațiu geografic (spatial turn –; N. Thrift), (ii) cea de inegalitate (de la accesul la piața muncii, la infrastructură, servicii de orice fel, de la rețea telefonică, nefuncțională practic în unele sate, servicii medicale indiferent de natura lor, nu doar de spitale etc.) și (iii) modul în care aceste spații sociale sunt reprezentate în științele sociale, în mass-media sau în producțiile cinematografice.

***

Editura Tritonic, fondată în 1993 sub numele Tritonic Media, a reprezentat o prezență semnificativă pe piața editorială românească de aproape trei decenii. În 2011, Tritonic Books a preluat brandul, consolidându-și reputația și diversificându-și portofoliul de publicații.

Structura editorială a Tritonic Books este bine definită, acoperind două mari direcții:

Cartea academică: Această direcție reprezintă o platformă vitală pentru diseminarea cunoașterii și cercetării în diferite domenii. Cu aproximativ 100 de titluri noi anual, Tritonic Books a dezvoltat colecții esențiale precum Comunicare Media, Sociologie, Asistență Socială, Antropologie, Istorie, Management și Marketing, Studii Europene, Politici Publice, Psihologie și multe altele.

Cartea de ficțiune: Tritonic Books oferă cititorilor o gamă variată de opțiuni în domeniul ficțiunii, structurată în patru colecții distincte: Mystery & Thriller, SF & Fantasy, Cașmir (romane de dragoste) și LIT (colecția de literatură). Prin aceste colecții, editura aduce în fața cititorilor români atât opere clasice, cât și lucrări contemporane, reflectând diversitatea genurilor și gusturilorliterare.

Distribuția cărților se realizează atât prin intermediul unei librării virtuale proprii, cât și prin parteneriate solide cu cele mai importante platforme online și librării fizice din întreaga țară. De la Libris.ro, Elefant.ro și Librarium (Cartepedia) la Cărturești și o serie de librării independente, Tritonic Books asigură accesibilitatea și disponibilitatea cărților sale în întreaga  țară.

 

preluare comunicat în: e.femeia, movienews, prwave, luisaene, ultima-ora, bookhub, newsflash, uniuneaziaristilor, revistagolan, radardemedia, agentiadecarte

eveniment Facebook

Scrie un comentariu

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu steluță sunt obligatorii *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.