Home » Noutăți » Recenzii de februarie, 2022

Recenzii de februarie, 2022

Branding, comunicare și strategie în România în an pandemic. Vocea specialiștilor

volum colectiv coordonat de Veronica Ioana Ilieș, Paul-Alexandru Fărcaș

colecția Comunicare media, Tritonic, 2021

Volumul „Branding, comunicare și strategie în România în an pandemic. Vocea specialiștilor” este de fapt unul colectiv (treizeci de autori diferiți au colaborat la alcătuirea volumului) coordonat de Veronica Ioana Ilieș, Paul-Alexandru Fărcaș, un volum care își propune să ofere „o viziune a schimbărilor survenite în industria Marcomm. Dar nu oricum, ci prin vocea specialiștilor, a acelor profesioniști care au fost puși în fața schimbării accelerate. (…) Am încercat să adunăm în acest volum specialiști în comunicare, branding, relații publice sau marketing care vin din industrii diferite. I-am invitat să-și aștearnă experiența schimbării și impactul pe care l-au resimțit, atât la nivel individual, personal, dar mai ales la nivel profesional. I-am rugat să se bazeze în scrierile lor doar pe ceea ce au trăit și experimentat în anul pandemic. Ne-am propus o abordare personală, o scriere de tip storytelling. Ne dorim ca din poveștile lor să învățăm fiecare ceva nou, să luăm cu noi o lecție.”

semnal editorial de Stelian Țurlea pe amosnews

Instinct criminal

Thomas Enger

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021

Într-adevăr este un roman pe care nu-l poți lăsa din mână pentru că acțiunea te prinde, te determină să faci supoziții și speculații, deși fiecare este infirmată și te duce la un final neașteptat și de-a dreptul uluitor. (…) Povești ascunse și tăinuite, despre care se șoptea pe la colțuri, dar care distrug vieți și destine. Povestea este spusă „Acum” prin depoziția lui Even în sala de judecată și „Atunci” prin derularea și cronologia întâmplărilor. Nu vă spun mai multe, trebuie să citiți cartea. Merită!!!

recenzie de Arci pe Literatura pe tocuri

Fata cu rochii înflorate

Lucian Dragoș Bogdan

colecția Cașmir, Tritonic, 2018

Am ajuns la a 3a carte romance scrisă de @luciandragosbogdan și sunt pentru a 3a oară plăcut surprinsă. „Fata cu rochii înflorate” este despre discriminare, suferință, casnicie, dragoste, acceptare, speranță și multe altele. Aparent o poveste de dragoste această carte atinge și subiecte fragile, ajunge la concluzii șocante și nu se oprește la un romance tradițional. Tot timpul zic să citiți cărțile autorului dacă vreți ceva diferit, vă spun și de data asta.

recenzie de adela.reads-Instagram

Himere

Teodora Matei

Acțiunea, intriga și așezarea tuturor pieselor m-a ținut pe jar iar deznodământul a fost exact cum și cât a trebuit pentru această carte genială din punctul meu de vedere. (…) De la București la Ploiești, de la Buzău la Sibiu, și înaintând pe meleagurile Clujului autoarea ne arată un traseu al unor anchetări ample și sofisticate. Vom intra în mintea comisarului Iordan și vom creiona pe tabla minții un scenariu sinistru a unor văduve vesele ce în fel și chip și-au făcut un plan diabolic, unul de a lichida și a rămâne neatinse de observație. Însă nimic nu le scapă celor doi vulturi, nici Anton Iordan și nici Sorin Matache nu sunt ușor de luat cu zăhărelul iar anii de exercițiu își fac simțită prezența. Astfel toată cartea a fost o jonglare între bine și rău, între credibilitate și noțiunea de pericol ce a atins cote maxime.

recenzie de Cristina Apostol pe vorbepentrusuflet

Cel-ce-simte

Teodora Matei

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2016

O serie de anchete pe cât de ciudate pe atât de interesante. Mi-a plăcut mixul dintre mystery și paranormal deși la final nu am putut spune că am înțeles totul. Cartea asta este pentru cei care vor să încerce altceva din aria mystery dar pe care nu îi „deranjează” paranormalul.

recomandare de adela.reads-Instagram

Natura bârfei

Zsuzsanna Szvetelszky,  Eliza Bodor-Eranus

colecția Comunicare media, Tritonic, 2022

Lucrarea este deosebit de interesantă și utilă tocmai pentru că bârfa este prezentă în viața de zi cu zi. Știind mecanismele, natura bârfei și înțelegând mai bine de ce se bârfește, despre cine și când, putem descifra mai bine și unele situații cu care ne confruntăm. Primul capitol al cărții oferă informații despre ce este bârfa, în timp ce următorul prezintă ce nu este aceasta. Se arată apoi, în capitolele următoare, de ce bârfim, natura bârfei, despre ce și unde bârfim, personajele bârfei, efectele bârfei, metodologia de cercetare a bârfei, este prezentată bârfa în literatură, iar finalul cuprinde recomandări utile pentru evitarea unor situații de bârfă. (…) Natura bârfei devine o lectură utilă tuturor pentru activitatea zilnică și diversele situații cu care ne confruntăm, inclusiv părinții lor care îi pot ajuta pe copii să învețe de mici de ce se bârfește și cum să evite bârfa.

recenzie de Violeta Loredana Pascal pe prwave

Ultima fotografie. Ediția a II-a

Bogdan Hrib

colecția Serie de autori, Tritonic, 2015

Dacă acesta ar fi un roman polițist, probabil că ar exista o crimă sau un secret ce ar ieși la suprafață, dar în Ultima fotografie Bogdan Hrib își duce narațiunea pe calea amintirilor și al gândurilor, unde îi pune pe cei doi să se descarce sufletește, cotrobăind prin trecut și încercând să înțeleagă prezentul. (…) Per total, pentru mine Ultima fotografie a fost o lectură atât plăcută, cât și incomodă, fiind plimbată pe valurile oceanului și prin ungherele ascunse ale celor două personaje. S-au tratat subiecte juvenile, dar și profunde, ca-n viață de altfel, s-a făcut o radiografie a unei vieți pline, care a avut parte și de bucurii, și de tristeți și neîmpliniri. Finalul a fost unul neașteptat, așa cum îi iasă bine lui Bogdan Hrib, amintindu-mi puțin de scrierile cu Stelian Munteanu.

recenzie pe ciobanuldeazi

Natura bârfei

Aveți în mâinile dumneavoastră o carte care scoate bârfa din „ulița” spațului privat și îi face o diagnoză științifică impresionantă. Îi cercetează cauzele, efectele, mijloacele, agenții, locurile, vârstele, formele populare și pe cele culte. În toate epocile bârfa este instrument al celor care voiesc să distrugă reputația competitorilor, sau măcar a celor din afara cercului celor pe care îi socotesc „ai noștri”, făcând din țânțar armăsar. Desigur, fără să poată răspunde altfel decât eventual moral, căci bârfa nu e calomnie stricto sensu, nici măcar fake news propriu zise. Bârfa este cathartică și consolatoare prin însăși natura intenției ei: paiul din ochiul altuia te face să uiți de bârna din ochiul tău și ale celor apropiați. Timpurile noastre ridică posibilității comunicării, inclusiv ca bârfă, la altitudini de Everest. Despre toate acestea ne vorbesc remarcabil, în termenii sociologiei, psihologiei, teoriei comunicării, antropologiei, etnografiei, cele două autoare, Zsuzsanna Szvetelszky și Eliza Bodor-Eranus.

recomandare de Mihaela Miroiu în Buletin editorial RADOR nr. 2 (80) / februarie 2022

Managementul general al organizației

Mircea Udrescu, Cibela Neagu

colecția Economica, Tritonic, 2022

Managementul a devenit dintr-odată religia sfârșitului și începutului de mileniu, deoarece oamenii au văzut în management cheia oricărui succes. Desigur, această religie are drept apostoli pe oamenii de succes dar este și repudiată de toți aceia care asistă neputincioși la succesul celorlalți. În realitatea cotidiană, managementul se evidențiază ca știință și artă de gestionare a oportunităților în afaceri, într-un mediu imprevizibil. Toți cei care doresc să inițieze și să dezvolte o afacere, din poziția comună de manager, sunt puși în situația de a gestiona nevoi, dorințe și cerințe, de a descoperi oportunități de afaceri și de a le transforma în succes competitiv. In acest context, lucrarea pe care o propunem cititorilor tratează componentele de bază ale managementului, mult mai bine sistematizate și completate, astfel încât ele surprind și esențializează cunoștințe și abilități pentru oricine dorește să aplice principiile managementului pentru a gestiona succesul în tot ceea ce întreprind.

semnal editorial în Buletin editorial RADOR nr. 2 (80) / februarie 2022