Awais Khan
colecția Lit, Tritonic, 2023
Romanul DezOnoare propune o poveste cutremurătoare despre supraviețuire și realitatea dură în care trăiesc unele femei din ziua de azi. Deși este o operă de ficțiune, subiectul cărții, respectiv flagelul crimelor în rândul femeilor, în numele onoarei, este cât se poate de real. În fiecare an, în Pakistan, sute de femei sunt ucise pentru „onoare”. Conceptul de încălcare a onoarei este însă foarte vag și poate ânsemna orice, de la sarcina în afara căsătoriei la refuzul unei femei de a se căsători cu cineva pe care nu-l place sau, chiar, uneori, simpla căutare a unui loc de muncă. Din adâncurile Pakistanului rural, afectat de sărăcie și fervoare religioasă, până în supraaglomeratul și periculosul Lahore, DezOnoare este o poveste despre familie, despre spiritul neînfrânt al iubirii în multe dintre formele sale… o poveste despre curaj și reziliență, atunci când totul pare pierdut, și despre focul nestins care luminează lupta unei tinere femei pentru schimbare.
Jurnalul Național, 01 februarie 2024
colecția Cașmir, Tritonic, 2023
Danut Ungureanu, Anamaria Ionescu, Mirela Oprea, Teodora Matei, Lucian-Dragos Bogdan, Daniel Timariu, Bogdan Hrib
Fiecare istorisire înșiruită pe pagină menționează durere, provocări nemărginite dar și o nevoie avidă de a avea pe cineva aproape. Prima ce încununează opera „Fata de pe trotuar” a fost o poveste tragi-comică care a dat curs altor povestiri mult mai incitante, iar cu fiecare pas literar am parcurs un drum al diversității, „Scrisoare de adio” a autoarei Teodora Matei m-a impresionat până la lacrimi iar la „Aripi frânte” de Mirela Oprea am plâns fără rețineri. Și da, pot spune că am câteva povestiri preferate pe care le-aș mângâia ca pe niște copii rătăciți și le-aș parcurge iar și iar în nevoia de a le schimba finalul, sau măcar parcursul. Ce pot să spun, sunt o romantică incurabilă care așteaptă măcar un licăr de lumină și speranță pentru două suflete ce se vor împreună! (…) Ce pot să mai adaug e că fiecare povestire e de impact, miezul ei intră fără de voie în minte și lasă fărâmituri aproape romantice într-un timp al marilor despărțiri în care personajele jonglează cu cunoașterea, cu nevoile primare și cu dorința de apartenență. De la o destăinuire la alta aflăm traiectorii ale unor mărturisiri zguduitoare, bucăți de suflet înșiruite în cuvinte însărcinate să exprime tot ce a fost cândva lăsat în urmă.
Cristina Apostol în vorbepentrusuflet
Dănuț Ungureanu, Anamaria Ionescu, Teodora Șerbănescu, Teodora Matei, Mirela Oprea, Daniel Timariu, Lucian-Dragoș Bogdan, Rebeca Cojocaru, Monica Ramirez
colecția Cașmir, Tritonic, 2019
Trebuie să recunosc că romance-ul nu e neapărat zona mea de confort în materie de lectură, dar cum îi cunosc pe majoritatea scriitorilor din „Castele de nisip” și din alte antologii mystery & thriller, romance sau romane individuale, știam că sunt pe mâini bune. „Castele de nisip” m-a purtat printre stațiile întâlnite frecvent când vorbim despre iubire: pasiune, visare, frustrare, sacrificiu, împlinire, dorință, resemnare, durere. Vă veți regăsi sigur în cel puțin o poveste și veți descoperi autori diferiți pe care vă încurajezi să-i mai citiți că nici nu știți ce pierdeți.
Preferatele mele au fost:
Rodica din oglindă — Dănuț Ungureanu: pasiunea cu care scrie e una contagioasă. Citatul din deschidere îi aparține, ca să vă faceți o idee. Un adevărat festin al iubirii.
Zăpezile amintirilor — Teodora Matei: mi-a plăcut tare mult twist-ul de la final și m-a emoționat copilăria protagonistei.
Nu știu să spun povești — Lucian-Dragoș Bogdan: a avut un caracter extrem de cinematografic și toate scenele mi s-au desfășurat frumos sub priviri.
Viața de dincolo de viață — Monica Ramirez: accentele thriller ale povești au făcut-o și mai savuroasă, iar citatul din final a fost ca un pansament: „La fel ca valurile care contropesc plaja și apoi dispar, fericirea se pretrage uneori și apoi revine. Întotdeauna.”
Raluca Furdui pe Instagram
1991. Prima anchetă a lui Sharko
Frank Thilliez
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2023
În ”1991. Prima anchetă a lui Sharko”, prequelul seriei de succes Sharko, Franck Thilliez ne introduce în lumea complexă a inspectorului Sharko în anul 1991, în momentul în care acesta este pus în fața unui caz nerezolvat de crime multiple în sudul Parisului. Cu toate eforturile depuse de-a lungul timpului, criminalul este încă în libertate, iar Sharko dedică întreaga sa atenție și energie acestui dosar.
Cartea recent apărută la editura Tritonic dezvăluie o atmosferă tensionată și misterioasă, în care protagonistul, Franck Sharko, se confruntă cu o serie de evenimente terifiante și cu propria lui luptă interioară. Autorul reușește să creeze o imagine vividă a scenei crimei, oferind cititorilor o privire detaliată asupra unui puzzle înfricoșător ce trebuie rezolvat. 1991. Prima anchetă a lui Sharko este o carte ce va ține cititorii cu sufletul la gură de la prima pagină până la ultima, datorită suspansului bine construit de către Franck Thilliez. Fiecare pagină este plină de surprize și întorsături neașteptate, oferind o experiență de lectură memorabilă.
Franck Thilliez este autorul a cincisprezece romane, printre care și La Chambre des morts, adaptat pentru cinema în 2007, pentru care a primit premiul Quais du Polar 2006 și premiul SNCF pentru thriller francez 2007. Toate titlurile sale, lăudate de critici, au fost clasate ca bestsellere, fiind traduse în întreaga lume.
semnal editorial în: agentiadecarte, bookhub, prwave, e_femeia, dcnews, newsflash, 9vremparinti, advertising4u, ultima-ora, stirigorj, 9z, stiritimis, evatopia, veglifestyle, antreprenori.eu, ultimelestirionline, centruldepresa
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020
„Toamna se numără cadavrele” de Tony Mott este primul roman ce îl citesc de la aceasta autoare, și ii mulțumesc Cristinei ca m-a provocat sa ii citesc romanele citind o recenzie de a ei la unul din romanele acestei autoare. Acțiunea romanului asa cum se vede și pe coperta se petrece în frumosul nostru oraș de la poalele Tampei, Brasov. Romanul prezinta povestea lui Gigi Alexa care e medic legist și are sa se confrunte cu o serie de crime ce vor avea în oraș. Va trebui sa descopere criminalul, e unul în serie sau sunt mai mulți criminali? E un roman polițist, plin de suspans, autoarea te implica și pe tine ca cititor sa participi în ancheta încercând sa deslusesti misterul și încercând sa descoperi criminalul. Acest roman m-a făcut curioasa sa citesc și celelalte romane ale autoarei, îmi place stilul ei.
Mara Marusca în 5 o’clock bookclub – Facebook
Dragoș C. Costache
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2023
Romanul lui Dragoș C. Costache, cu un titlu care ne trimite asumat clișeic spre scrierile polițiste clasice cu un cuplu detectivistic care descurcă ițele unor crime cu substrat politic, și cu o copertă frumos ticluită de Liviu Bărbulescu, este o paradoxală „reconstituire” ironico-fantezistă a unui an 1926 care nu a existat, într-un București în care noroaiele, căruțele, mașinile de lux, interlopii, cuțitarii și dadaiștii, vrăjitoarele, patronii de cluburi underground, traficanții de arme, complotiștii, protolegionarii cuziști, veteranii de război și femeile-polițist coexistă într-o „armonie” care trebuie menținută cu orice preț. (…) În ceea ce privește scriitura, Dragoș C. Costache are niște opțiuni stilistice interesante, arhaizând, franțuzind și grecizând, așa încât efectul e unul de teleportare lingvistică. Cu riscul de a suporta consecințele înotului împotriva curentului minimalist-trendy, autorul optează pentru descrieri stufoase, nu evită aglomerările adjectivale, portretizează în manieră clasică, se lasă furat de clișee detectivistice, urmăriri și operațiuni de filaj, împușcături, atentate și tortură, incursiuni prin cluburi, „saloane de domni”, birturi și prin „țigănia de sub dig” (unde își face loc și o dimensiune paranormală), fără a uita însă de sine, așa încât pastilele umoristice și atitudinea detașat ironică au efect de calibrare. E un debut bun, fără doar și poate.
Dragoș C. Costache
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2023
Dragii mei, habar nu aveam ce am în mână, dar de acum vreo săptămână și jumătate de când am citit cartea asta, mă tot minunez de cât de absolut de senzațională este! (…) Ce a făcut Dragoș C. Costache din „În tăcerea nopții”? A luat Bucureștiul anului 1926 și l-a răsucit puțin, astfel încât să îl mai cunoști oarecum, dar în același timp să fie altul. A aruncat pe ici, pe colo, nume și denumiri cu răsunet în epocă, gen Alexandru Averescu, Octavian Goga, A.C. Cuza, Corneliu Zelea Codreanu și Liga Apărării Național Creștine, dar i-a scos din schemă pe regele Ferdinand și regina Maria, introducându-l pe regele Albert, care, ce să vedeți, câștigase războiul alături de… australieni. (…) Ce mi-a plăcut la romanul „În tăcerea nopții” al lui Dragoș C. Costache? Totul. Nu doar cadrul poveștii, acest București jumătate real, jumătate închipuit, nu doar povestea în sine, captivantă și alertă, cu o acțiune îmbinând realul cu magicul, ci, mai ales, personajele principale. Cuplul Popescu-Popova este ceva fabulos, cei doi au o relație de muncă atât de natural creionată, niște dialoguri excepționale și sunt implicați în niște scene atât de frumos descrise, încât rămâi încântat la maximum de fiecare pagină pe care o citești. Zici că ești acolo cu ei, vezi , auzi, ba chiar și simți mirosuri pe care n-ai vrea neapărat să le ai în nas!
Cristina-Maria Mitrea pe 4arte.ro
Dănuț Ungureanu
colecția Serie de autori, Tritonic, 2023
Pentru cei ce au trăit acele vremuri, romanul e o aducere aminte a tuturor speranțelor, iluziilor și planurilor de viitor de la final de ’89, început de ani ’90. Pentru că personajele au vârste diferite și vin din medii diverse, e greu să nu ne identificăm cu vreunul dintre ele, ori să recunoaștem, în atitudinile și replicile lor, persoane apropiate. Pentru cei ce au auzit doar povești despre momentul Revoluției și înlăturarea regimului comunist, ar trebui să fie o colecție de lecții de viață, un îndemn de a folosi mai întâi mintea, apoi vorbele, de a alege cu grijă mentorii, analizând educația acestora, propriile motive de a iniția o acțiune, consecințele acesteia pe termen lung. Autorul acordă și de această dată o mare atenție personajelor, creându-le identități distincte, cu calități și defecte, le plasează în locuri mai mult sau puțin cunoscute cititorului, le lansează provocări. Și, tot așa cum ne-a obișnuit, Dănuț Ungureanu strecoară mici povestioare romantice, unele vesele, unele triste, ca-n viață.
Teodora Matei în revista Galaxia 42, nr. 44-45 / februarie 2024
colecția Cașmir, Tritonic, 2023
Danut Ungureanu, Anamaria Ionescu, Mirela Oprea, Teodora Matei, Lucian-Dragos Bogdan, Daniel Timariu, Bogdan Hrib
Marea despărțire: 7 povestiri aproape romantice este o colecție captivantă de povestiri destinată să fie cadoul perfect pentru cei care își doresc o lectură cu temă romantică de Ziua Îndrăgostiților. Această antologie este un omagiu adus celor 30 de ani de existență a editurii Tritonic și oferă cititorilor o experiență literară captivantă și emoționantă. Cartea este o compilație de povestiri inedite, semnate de îndrăgiții autori români Dănuț Ungureanu, Anamaria Ionescu, Lucian-Dragoș Bogdan, Daniel Timariu, Teodora Matei, Bogdan Hrib și Mirela Oprea. Fiecare poveste aduce în prim-plan emoții complexe și relații captivante, oferind cititorilor o călătorie fascinantă prin lumea dragostei. Editorii Teodora Matei și Bogdan Hrib ne oferă o scurtă incursiune în lumea cărții și a autorilor.
Fiecare povestire din această antologie aduce unicitate și profunzime colecției și este o lectură obligatorie pentru toți cei care își doresc să exploreze frumusețea și complexitatea iubirii în diversele sale aspecte.
semnal editorial în: citestema, bookhub, jurnalul.ro, newsflash, radioromania, ziarelive, prwave, e_femeia, cpresa, ultima-ora, voceaviitorului, stirigorj, stiritimis, dcnews, astazi.ro, radioromaniacultural, vorbepentrusuflet, centruldepresa
ARGOS TREI / Antologie de povestiri SF
Michael Haulica, Diana Alzner, Lucian Dragos Bogdan, Roxana Brinceanu, Eugen Cadaru, Aurel Carasel, Cristinel Dadal, George Lazar, Teodora Matei, Florin Purluca, Narcisa Stoica, Valeriu Tudose, Irina Georgescu Groza
colecția SFFH, Tritonic, 2017
Antologia reunește douăsprezece proze SF&F apărute în publicația online Argos Magazine. Mi-au atras atenția în mod deosebit Galaxia Sudică de Aurel Cărășel (un thriller-SF antrenant ce folosește din plin recuzita „poveștilor în spațiu”), O femeie de succes de Roxana Brînceanu (o povestire avertisment cu un umor amar, de care s-ar putea să nu ne mai despartă prea mulți ani) și „Fetița-de-diamant” de Teodora Matei (un science-fantasy cald, genul de „basm pentru oameni mari” specific autoarei).
O antologie solidă, asamblată cu atenție la detalii (care povestire ar trebui să deschidă volumul, ca să ofere o primă impresie de impact, care să-l încheie, astfel încât cititorul să rămână cu o senzație plăcută, care text ar trebui să urmeze altuia), așa cum m-am obișnuit să citesc de la Michael Haulică. Mi-a plăcut.
Lucian-Dragoș Bogdan în Galaxia 42, nr. 44-45 / februarie 2024
Lucian-Dragoș Bogdan
colecția SFFH, Tritonic, 2023
Nu știu cum se face că tot anul 2023 mi-a picat în mână la citit nimeni altul decât Lucian. Poate s-au aliniat planetele, ori o fi o conspirație la mijloc. Nu m-am lămurit încă, dar nici nu-mi pare rău că așa s-a întâmplat. Cea mai recentă carte pe care am răsfoit-o cu multă răbdare a fost „La marginea nebuniei”, apărută în colecția Tritonic SCI-FI, coordonată de Teodora Matei. O colecție de povestiri SF, zece la număr, publicate de-a lungul timpului în diferite reviste sau antologii. Pe multe dintre ele le citisem, pe altele le-am descoperit acum.(…) „Măr, timpul viitor” este a treia poveste. Este un scenariu apocaliptic frumos imaginat, cu foarte multe detalii legate de colonia subacvatică condusă de un IA, un fel de căpitanul Nemo. Mi-a plăcut cadrul povestirii care aduce în prim plan dictonul „speranța moare ultima”. Simbolismul mărului joacă și el un rol esențial în poveste, dar vă las pe voi să descoperiți asta. (…) „Singularitate” – a patra poveste. Mi-e destul de greu să vorbesc despre această povestire. Nu pentru că nu știu ce să spun, ci pentru că este o poveste care reușește să strecoare emoții în cascadă, la fel și revoltă. E greu de înțeles singularitatea descrisă de Lucian și totuși, pe cât de dureroasă, pe atât de frumoasă este. O dublă călătorie spre stele și din stele. (…) Am savurat grupajul de povestiri si am rezonat cu lucrul menționat și de Teodora Matei pe coperta patru: „Ce-ar fi dacă?”. Și din acest punct, toate poveștile stârnesc și mai mult imaginația, pentru că îți lasă impresia că ești părtaș la acest „ce-ar fi dacă?”. Mi s-au părut interesante informațiile cronologice, referitoare la locul și data apariției, fie în revistă, antologie online sau fizic.
Brunno Livadaru în Galaxia 42, nr. 44-45 / februarie 2024