Fete în roșu și alte povestiri polițiste
Daniel Timariu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2016
Asemănarea cu serialele americane este una izbitoare, dar care nu supără, ci dimpotrivă, întărește caracterul clasic al volumului. Fiecare povestire se poate cu ușurință adapta într-un episod plin cu adrenalină și mister, care îmbină savuros umorul cu suspansul. Toate cele șase nuvele au acel element ce m-a ținut ancorată în poveste, dar am și una care mi-a plăcut în mod deosebit, Doamna Minculescu, care ne duce în intimitatea familială a lui Danelescu, acesta ocupându-se de un caz al unei vecine de-a mătușii sale. (…) Recomand cu mare drag volumul lui Daniel Timariu, pentru mine a fost o adevărată plăcere să citesc proză scurtă polițistă românească de bună calitate și de aceea să invit și pe voi să descoperiți Fete în roșu și alte povestiri polițiste. Volumul este potrivit pentru orice anotimp, pentru orice tip de program sau stil de viață, dar mai ales, pentru cititorii cool și să fim serioși, cine nu vrea să fie cool de pe-aici?!
recenzie pe ciobanuldeazi
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
În acest al treilea volum, “Ultima vară otrăvită”, găsim o Gigi vulnerabilă, nostalgică, care a trecut prin multe în ultimul an. Traumele trecutului încă nu o lasă să trăiască în liniște, iar alte noi traume îi tulbură prezentul. Așa cum am mai spus de câteva ori, are ghinion în dragost pentru că alege bărbații pe care știe că nu îi va putea iubi, dar cu care poate avea o relație fără prea mari implicații. (…)Este o lectură captivantă, cu personaje fascinante și răsturnări de situații care te fac să o citești pe nerăsuflate. Seria “Gigi Alexa” a devenit una dintre seriile mele preferate, iar Tony Mott a ajuns unul dintre autorii mei favoriți.
recenzie de Cristina-Maria Mihai Marin pe 5oclockbookclub
Teodora Matei
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2018
„Lumânări vii” este prima carte scrisă de Teo Matei pe care am citit-o, dar cu siguranță nu va fi și ultima. Am luat deja volumul doi al seriei, pentru ca mi-a plăcut foarte mult de duo-ul din roman. Este vorba de comisarul Anton Iordan și inspectorul principal Sorin Matache, o pereche delicioasă care vă va aduce zâmbetul pe buze, deși ei vor investiga crime care mai de care mai macabre. (…) Teodora reușește să țină cititorul cu sufletul la gură și să-l păcălească cu piste false doar pentru ca, la sfârșit, cu o răsturnare de situație pe care nu aveai cum să o prevezi, să îți dea lovitura de grație. (…) Iordan și Matache sunt într-o continuă acțiune, cu o mulțime de piste false, dar reușind să ajungă să identifice autorul crimei după ce pun indiciile cap la cap. Foarte fain redat traseul.
recenzie de Cristina-Maria Mihai Marin pe 5oclockbookclub
Autopsii medico-istorice: Societate, consimțământ și medicină legală
Octavian Buda
colecția Istorie, Tritonic, 2019
Veți găsi în această carte informații relevante despre antropologia criminală, despre azilul Mărcuța din București, Gheorghe Marinescu și psihiatria judiciară, psihiatrul Petre Tomescu, doctorul Eduard Pamfil, cel care a pus bazele postbelice ale psihiatriei universitare din Timișoara, dar și multe altele despre psihiatria judiciară din România și profesorii remarcabili care au promovat-o. La final, într-o addenda, sunt două texte istorice: discursul din 1892 al lui Mina Minovici ținut la deschiderea Morgii din București; și textul lui Theodor Vasiliu (profesor de medicină legală în perioada interbelică și fost adjunct al lui Nicolae Minovici) despre medicina legală românească și asasinarea lui Barbu Catargiu.
semnal editorial de Stelian Țurlea pe amosnews
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
A reușit Emilia să creeze o furtună în gândurile mele prin intermediul acestei cărți. Deși uram ceea ce descoperam cu fiecare pagină, continuam să citesc. Ca la final să explodeze tot, lăsându-mi crăpături în amintiri. Cu un așa subiect de carte nu m-am întâlnit până acum.
recenzie pe adndefemeie
Social media influencerii și rolul lor publicitar
Delia Cristina Balaban, Julia Szambolics
colecția Comunicare media, Tritonic, 2021
“În paginile lucrării de față prezentăm mai multe elemente care contribuie la realizarea unei imagini de ansamblu asupra dimensiunii publicitare a social media influencerilor. Cartea noastră poate să fie utilă publicului larg interesat de acest fenomen, experților în domeniul marketingului și al comunicării, și de ce nu, chiar social media influencerilor. Analizăm, pe baza unor studii recent publicate, elementele care contribuie la succesul campaniilor de influencer marketing, prezentăm specificul conținuturilor și al canalelor de comunicare online, subliniem importanța credibilității, a transparenței și a autenticității și nu în ultimul rând evidențiem relevanța implicării sociale a influencerilor”.
semnal editorial de Stelian Țurlea pe mediafax
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Volumul trei din seria Gigi Alexa debutează în plină pandemie, atunci când cu toții eram debusolați, izolați în case și puși față-n față cu propriile gânduri și idealuri mai mult sau mai puțin realizate. Carantina o găsește pe Gigi într-o relație mai mult de complezență cu un medic ginecolog, care doar s-a nimerit să fie acolo pentru ea într-un moment de cotitură din viața personală. Relația dintre cei doi nu beneficiază de artificiile unei iubiri, sau măcar aventuri nebune, ci se bazează pe contactul fizic și brutal, nelăsând loc unor descărcări emoționale sau destăinuiri intime. Gigi ne-a obișnuit deja în primele două volume cu firea ei glacială, zid care însă se destramă în acest al treilea roman. (…) Cartea are parte de un ritm alert, dozat cu pasaje introspective ce dezvoltă considerabil tipologia personajelor. Fiind în primul rând un roman polițist, elementele de suspans și mister își au locul binemeritat în fruntea narațiunii, iar finalul uimește, ca de fiecare dată.
recenzie pe ciobanuldeazi
Laura Toma
colecția Comunicare media, Tritonic, 2021
Consumatorul postmodern nu mai „folosește” lucruri pentru a satisface nevoile concrete și imediate, ci produce experiențe și „euri” prin acte de consum. Postmodernitatea a oferit o poziție centrală în repertoriul său ideii de construire a identității prin acte de „bricolaj”. Consumatorii sunt percepuți construind flexibil noi identități din resursele de care dispun și își reconsideră în mod constant concepțiile de sine. Volumul adoptă o viziune postmodernă a consumului și folosește o abordare interdisciplinară, legând cercetarea consumatorilor, cercetarea publicului și studiile culturii materiale pentru a investiga interacțiunea consumului de presa scrisă și a identității cititorilor în România.
semnal editorial în Buletin editorial Rador nr. 7 (73) / iulie 2021