Home » Recenzii » Recenzii de iunie, 2020

Recenzii de iunie, 2020

Afaceri de familie

Teodora Matei

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020

Tovarășa Teodora Elena Matei a comis-o grav în ”Afaceri de familie”. Foarte bună împletirea planurilor temporale ale torționarului securist cu cele ale prezentului. Dar e și cam dătătoare de fiori pe șira spinării toată faza.

Cristian China-Birta pe Facebook

Reziliență. Un roman cu Stelian Munteanu și Tony Demetriade

Bogdan Hrib

Stimabilul domn Bogdan Hrib a scris cartea ”Reziliență”. Pe un concept care începe să devină din ce în ce mai mult la modă din ce văd în bula mea. Este din seria Stelian Munteanu. Cu niște interesante conspirații geopolitice, semi-lovituri de stat eșuate, de astea. Te ține în priză.

Cristian China-Birta pe Facebook

Văduva neagră. Volumul 4 din seria Vagabond

Lucian Dragoș Bogdan

Lucian Dragoş Bogdan, care tot nu îmi place pentru că încă nu am băut nici o bere cu el :D; a prestat cartea ”Văduva neagră”. Din seria lui de autor (din care am citit deja câteva, acum realizez…). Cu implicarea unor țigani în acțiune, foarte interesantă perspectivă.

Cristian China-Birta pe Facebook

Legea talionului (al treilea roman din seria Sergiu Manta)

Anamaria Ionescu

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2019

Cartea mi-a confirmat că am avut dreptate considerând că Anamaria Ionescu s-a maturizat ca scriitor. Intriga e mult mai bine ținută în mână, deși avem de-a face cu mulți protagoniști ale căror povești se întretaie și se despart periodic. Și, deși îi urmărește, autoarea are grijă să nu uite care este elementul central al cărții. (…) În opinia mea, se vede că Anamaria Ionescu progresează cu fiecare volum al seriei (și nu numai). Sunt curios ce va urma.

Lucian Dragoș Bogdan pe luciandragosbogdan.ro

Călătorii prin izolareCălătorii prin izolare. Mâncăruri din continente

Bogdan Teodorescu

Colecția Serie de autor, Tritonic, 2020

Mi-au plăcut alegerile autorului, acesta aducând puțin din fiecare: umor, informație, filozofie sau cultură, rubrici menite să transpună situația reală a fiecărei zile. Mi-a plăcut cartea, care se citește rapid, având aproximativ 240 de pagini. Am râs, am fost captivată de instorioarele incredibile prin care a trecut scriitorul,  de multe ori am fost lăsată cu apă în gură la auzul rețetelor gustoase și am călătorit prin meleaguri la care visam de multă vreme.

recomandare pe ciobanuldeazi

Doi, ediția a II-a

Tony Mott

Colecția Cașmir, Tritonic, 2020

Cu toate că are atingeri polițiste, cartea este mai mult un roman urban, ce se focalizează pe relația dintre Adriana și Dan, doi soți ce după cinci ani împreună nu se cunosc aproape deloc. (…) Cartea are o structură duală, având parte de ambele puncte de vedere, diferite evident. Prima parte ne-a prezintă pe Adriana, cu ale sale gânduri și experiențe, iar ce-a de-a doua perspectivă, cea a lui Dan, vine pe sfârșit, ca o iluminare a evenimentelor. (…) Cu fiecare capitol, se desprind petalele unei căsnicii false, o căsnicie a minciunii și a umbrei. (…) Cele două mărturii, care îmbină trecutul cu prezentul, formează o poveste tristă și emoționantă, care oglindește atât o căsnicie prefăcută, cât și relațiile interumane perfide.

recenzie pe ciobanuldeazi

Afaceri de familie

Teodora Matei

Universul este bine construit în raport cu povestea, astfel încât ai impresia că este imposibil să existe o legătură între cele două vieți ale bătrânului. (…) Vă recomand această carte dacă vă plac romanele polițiste și vreți să încercați o scriere românească.

recenzie pe anareadss

Bogdan Hrib

In this case, I was hooked from the first pages and haven’t stopped reading until I finished the book. (…) Not only because I wanted to know why the crimes happened, but also because the characters are dealing with personal turmoil that is fascinating to follow. (…) Two things I found absolutely fascinating about the book.

• One is that it successfully blends formal and informal, local and global, love and friendship, direct human connections and social media mediated connections. It exemplifies informal communication between institutions, while references to procedures are made, it paints a realistic picture of Romanian culture or of a big part of it, it presents how work life and personal life are actually very difficult to completely separate and how despite us living through interacting online, the off-line interactions are more important.
  • The second is that the action happens in places I know or I visited, like The Coffee Factory. Or places that I’d like to check myself, if they exist, like the PhotoCoffee. This sounds like a nice place.

review on ancamihai.ro

Sfârșitul inocenței (și alte povestiri)

Cristian Vicol

Colecția SFFH, Tritonic, 2018

Povestirea Sfârşitul inocenţei, cea care îşi împrumută titlul întregului volum, este o piesă science fiction, cu o miză ridicată, deoarece se înscrie în domeniul sensibil al istoriei contrafactuale. (…) În ultimul timp, Cristian Vicol este prezent în mai multe antologii, printre care fascinanta Noir de Timişoara, poate cel mai bun volum dedicat genului în România, dar şi în East of a Known Galaxy, o antologie în engleză cu autori români reprezentativi de science fiction, la acest volum C. Vicol fiind şi coeditor. Preocupările sale sunt însă legate şi de lumea filmului, domeniu unde se manifestă ca un comentator avizat. Astfel se conturează profilul unui veritabil om de cultură, un autor complex şi energic, capabil să construiască intrigi din fărâmele vieţii, exploatând la sânge banalul unor existenţe, care niciodată nu sunt ce par a fi. Cu alte cuvinte, C. Vicol este un scriitor ce merită urmărit. Și citit.

recenzie de Lucian-Vasile Szabo în revista Arca (Uniunea scriitorilor Arad)

Mass media din România după 30 de ani

coordonator: Marian Petcu

Colecția Comunicare media, Tritonic, 2020

Amănunte picante despre modul în care a fost negociat şi semnat primul contract colectiv din istoria mass-media, despre bătălia pentru primele drepturi ale jurnaliştilor, dar şi despre clauza de conştiinţă sunt ilustrate în volumul ”Mass Media din România după 30 de ani”, o istorie a presei scrisă de cronicari ai vremurilor noastre, coordonată de Marian Petcu, profesor universitar doctor la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării – FJSC din cadrul Universităţii Bucureşti, a anunţat, luni, MediaSind.

recomandare pe agerpress

Cine a ucis-o pe Heidi Marc VoltenauerCine a ucis-o pe Heidi

Marc Voltenauer

Mai multe crime și răpiri în micul sat de munte elvețian Gryon. Un asasin rus cu sânge rece, un inspector de poliție homosexual, care nu cedează niciodată. Acțiunea romanului polițist pe care-l semnalăm astăzi se petrece în satul elvețian de munte Gryon. Într-un interviu, Marc Voltenauer explică de ce a ales acest sat: „Gryon, un mic sat de munte, fără istorii, cu puțin peste o mie de locuitori. O atmosferă ca de sufragerie, în care inspectorul are pe toată lumea la îndemână. Sau aproape… Satul este izolat, dar nu ermetic. Asta lasă jocul deschis și oferă posibilități de a aduce elemente externe: familiile care au locuit acolo timp de multe generații. Un loc în care lumea rurală se confruntă cu modernitatea. (…). Și apoi Fond-de-Ville, inima satului care emană o atmosferă cu totul specială.”

recomandare de Stelian Țurlea pe mediafax

Mass media din România după 30 de ani

coordonator: Marian Petcu

Omagiem cei 30 de ani de jurnalism postcomunist prin acest volum, în care am reunit 28 de studii și cercetări. În acest mod acoperim o bună parte a „mediamorfozelor” din țara noastră. Este vorba despre evoluții ale mass media din Timișoara, Alba Iulia, Constanța, Harghita, Covasna, Argeș și Bihor, relevante pentru ceea ce s-a întâmplat în mai toate județele. Apoi, cercetări punctuale relative la presa militară, religioasă, cinematografică, culturală, automobilistică. Două schițe monografice privesc o importantă formă asociativă – Mediasind și Societatea Română de Radiodifuziune. Presa alternativă, cea a comunității aromâne, presa privită ca obiect științific / statistic, consumul de media, poziționarea presei față de relațiile publice, trivializarea jurnalismului și alte abordări le completează pe cele de mai sus și oferă o imagine coerentă a transfigurărilor, evoluțiilor, chiar a revoluțiilor înregistrate în media autohtone. Marian Petcu

semnal editorial în Buletin editorial nr 38 (60) iunie, 2020, al agenției de presă RADOR