Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2019
„Iarna crimelor perfecte” este un roman thriller-polițist (cel puțin așa l-am conceput eu) care o are ca protagonistă pe medicul legist/psiholog Regina Alexa (cu numele de scenă Gigi). Gigi este o tânără excentrică, cu un simț al modei aparte, dar care îți spune pe șleau tot ceea ce gândește și care încă se luptă cu anumite traume din copilărie. Pe lângă toate astea, are un al șaselea simt extrem de dezvoltat și este pur și simplu genială. (…) Nu știu dacă vouă vi se întâmplă să „cuplați” personajele imediat ce începeți un roman, dar eu fac asta de fiecare dată și sunt dezamăgită de fiecare dată când autorul are o viziune diferită față de viziunea mea :). Așa am pățit si cu romanul lui Tony, cu personajele Gigi si Matei Vălean. Nu știu ce viitor le este scris, dar abia aștept să citesc și următoarele două volume din serie, lucru pe care vi-l recomand si vouă 🙂
recenzie de Cristina-Maria Mihai-Marin pe 5oclockbookclub
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Tony Mott nu se dezice nici cu această ocazie așa că îmi oferă din nou posibilitatea să mă culturalizez muzical. De Sea Girls chiar nu am auzit până acum dar pot să spun că îmi place stilul muzical pe care îl adopta în cărțile ei. Ca să o spun mai literar, cărțile lui Tony Mott rock my world. (…) Autoarea nu mi-a dezvoltat doar partea muzicală ci mi-a oferit de asemeni posibilitatea de a afla despre noi scriitori. Așa cum este cazul lui Kurt Vonnegut, un autor american și al romanului sau Galapagos publicată fix în anul în care m-am născut, 1985. (…) Personal cum va spuneam m-aș bucura ca autoarea să continue seria lui Gigi pentru că este un personaj din care se mai pot încă scoate multe povești, deși cred că mai așteptăm doar un volum la această serie, cel al primăverii.
recenzie de Simona Mihalache pe booknation
Ultima fotografie, ediția a II-a
Bogdan Hrib
colecția Serie de autor, Tritonic, 2015
Simțeam cumva că am nevoie de tihnă pentru a mă bucura de ea pentru că, în ciuda faptului că personajele se află pe un vas de croazieră, Ultima fotografie nu e o carte de vacanță. (…) N-a fost o lectură pe care s-o parcurg dintr-o înghițitură, a fost genul de carte pe care am servit-o tacticos. Minunat scrisă, la persoana întâi, dar apăsătoare prin cugetările personajului principal care se afundă cu încăpățânare în apele mlăștinoase ale depresiei, Ultima fotografie m-a scos puternic din zona de confort. (…) Coperta răvășitor de frumoasă, scriitura sensibilă și profundă, viața care se încăpățânează să țâșnească din povestea fotografului resemnat, twist-ul din final care dovedește cât de abil e autorul atunci când își construiește romanele – indiferent că sunt sau nu genul policier. (…) O recomand celor curioși să arunce o privire în viața unui personaj care a trait perioada de tranziție din România și a încercat să se adapteze schimbărilor și noilor trend-uri. O recomand iubitorilor de introspecții. O recomand nostalgicilor.
recenzie pe blutopia
Harap Alb continuă… în bandă desenată
Cătălina Velicu
colecția Comnunicare media, Tritonic, 2020
Cătălina Velicu îşi propune să investigheze evoluţia personajului principal din banda desenată românească contemporană, luând ca studiu de caz personajele din revista HAC şi concentrându-şi atenţia pe primele 11 numere ale revistei. (…) Faţă de alte lucrări teoretice de acest tip, Cătălina Velicu a avut inspiraţia să ilustreze cartea cu mai multe extrase din banda desenată, alb-negru şi în culori, aşa încât ea reprezintă o lectură agreabilă nu doar pentru confraţii săi din domeniul literelor ci şi pentru noi, fanii incurabili ai acestei extraordinare publicaţii care a fost Harap Alb continuă…
recenzie de Dodo Niță în Gazeta SF
Bogdan Hrib
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020
„Reziliență” este un roman polițist și un thriller politic, plin de mister și suspans. Ancheta este neclară, pistele nu se leagă, fiecare personaj are propiile interese și încurcă mai mult ancheta. Miza este una uriașă, iar poliția română se vede nevoită să colaboreze cu cea britanică pentru pune capăt acestui joc ilogic. Acțiunea nu este una alertă, dar multitudinea detaliilor și modul în care este scris romanul te fac să fii atent și să vrei să citești mai mult. Nu este un roman polițist obișnuit, personajele sunt complexe si ascund multe secrete, niciunul dintre cei implicați nu este fără pată, dar este un roman pe care trebuie să îl citiți dacă sunteți pasionați de mister, geopolitică și dacă vă plac răsturnările de situație. Finalul este unul la care nu m-am așteptat, pe care nici măcar nu l-am prevăzut.
recenzie de Cristina-Maria Mihai-Marin pe 5oclockbookclub
Johana Gustawsson
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Cum spune și subtitlul traducerii pe care o semnalăm astăzi, romanul este al doilea thriller din seria Emily Roy și Alexis Castells. (…) „Block 46”, romanul care a fost lansat la București în urmă cu doi ani, în prezența autoarei, este un amestec de poliţist şi roman istoric. (…) La fel de incitant, poate chiar mai mult, și tot un amestec de istorie și actualitate, este romanul de față. „Mör” înseamnă în suedeză fraged și se referă la carne. Scriu editorii: „Mör – este un roman plin de feminitate care explorează dorințele, senzațiile, profunzimile, nebuniile legăturilor de familie. Familii fericite, familii disfuncționale sau pe cale de disoluție, care transmit, în mod conștient sau nu, mesaje pline de violență.”
recomandare de Stelian Țurlea pe amosnews
Annamaria Alfieri
colecția Cașmir, Tritonic, 2021
Mai mult decât o poveste de dragoste și una polițistă, romanul „Zei străni” este o bucată de istorie a colonizării britanice, o lume văzută prin ochii celor care au luat în stăpânire continentul negru și prin ai celor care s-au pomenit stăpâniți și forțați să accepte un zeu străin la care să se roage. Este o frescă a relațiilor dintre britanici și africani, a diferențelor de trai, de muncă și de mentalitate. Este o dramă psihologică despre instincte sexuale deviante și despre vieți frânte pentru totdeauna. Și este, în cele din urmă, o declarație de dragoste a autoarei față de Africa, față de oamenii triburilor și față de frumusețea ei sălbatică și periculoasă.
recenzie de Cristina-Maria Mitrea pe 4arte.ro
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Ce mi-a plăcut: Mi-au plăcut mult personajele, atât cele care au intrat în joc pentru prima dată, cât și cele pe care apucasem deja să le cunosc, am avut senzația că au ajuns la o frumoasă maturizare. Am avut doi suspecți din prima și-am suspectat – fără să mă laud – exact pe cine trebuia, dar așa s-a jucat Tony Mott cu mintea cititorului, aruncând momeli și lovind cu un twist mișto rău la final, încât nu pot să nu mă declar pe deplin satisfăcută. Mi-a plăcut încărcătura emoțională. Mi-a plăcut că m-a plimbat nu doar prin Brașov și prin Vamă, ci și puțin prin Veneția, puțin pe la Paris, o tură pe la Londra și una în Olanda. Cui recomand Ultima vară otrăvită: Celor care vor să plece la plimbare prin intermediul unei lecturi bune, iubitorilor de policier, cititorilor în serie, celor care caută lecturi antrenante, care se citesc pe repede înainte, te țin în suspans, dar în același timp au miez.
recenzie pe blutopia
Anatomia cenzurii: comunizarea presei din Romania (1944-1947). Monografie
Mihaela Teodor
colecția Comunicare media, Tritonic, 2021
Aceste normative, cu un caracter general, au complicat și mai mult procesul de cenzurare, dând frecvent ocazia cenzorilor de a reține cu și mult mai multă ușurință articole de interes general, pe lângă cele cu caracter politic. Nu se admiteau spre publicare decât comunicatele oficiale privind situația economică a populației, presa ajungând astfel sa vehiculeze o „non-actualitate”. Întregii prese i se cerea sa adere la „adevărurile oficiale” și în cazul în care nu o făcea să nu-și manifeste îndoiala, să nu exprime comparații și, mai ales, să nu critice. În paralel structurile de propagandă de stat și de partid trebuiau să popularizeze „marile realizări ale guvernului” și ajutorul consistent acordat României de către Uniunea Sovietică, pentru depășirea problemelor economice. Dar să fie trecute sub tăcere ajutoarele venite de la aliații anglo-americani, teme propagandistice care reflectau interesele celor care controlau mijloacele de comunicare. Încălcând noile normative, ziarele riscau suspendarea și chiar suprimarea pe motivul publicării unor „știri alarmiste”.
semnal editorial în buletinul agenției RADOR nr. 6 (72) / iunie 2021