Ana-Maria Gavrilă
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2024
„Diamantul negru” de Ana-Maria Gavrilă este o bijuterie literară care mi-a atins sufletul și mi-a rămas în inimă mult timp după ce am închis ultima pagină. Este una dintre acele cărți care te atrage într-o lume atât de bogată și complexă încât îți este greu să te desprinzi de ea. (…) În concluzie, „Diamantul negru” este o capodoperă literară care merită citită și recitită. Este o poveste despre puterea prieteniei, despre alegeri dificile și despre consecințele acțiunilor noastre. Ana-Maria Gavrilă a reușit să creeze un roman captivant, plin de emoție și suspans, care m-a făcut să reflectez asupra propriei mele vieți și să apreciez și mai mult legăturile pe care le am cu cei din jur. Recomand cu căldură această carte oricărui cititor care își dorește o lectură profundă și memorabilă.
Cristina Lazăr pe carti.blog
Dragoș C. Costache
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2023
„În tăcerea nopții” de Dragoș C. Costache marchează începutul unei serii polițiste aparte despre un București boem, dar alternativ, propunând cititorilor o călătorie în timp, în perioada interbelică, într-un climat al asasinatelor și conspiraților politice. Autorul creează un amestec original și interesant între mister, suspans, ficțiune istorică și puține elemente fantastice, cât să condimenteze și mai bine lucrurile și să facă și mai savuros tot cadrul acțiunii. Astfel că întâlnim o colecție de personaje istorice, printre care Alexandru Averescu, Cornel Zelea Codreanu, Octavian Goga, care se amestecă perfect cu personaje fictive, dând Bucureștiului un curs alternativ al istoriei la finele anului 1926. (…) Popescu, veteran de război „trăiește prin ură, ciudă și mânie”, pe când Milia trăiește prin dragoste și compasiunea nu i-a părăsit sufletul. Astfel cei doi se completează constant, oferind și valențele unei relații paterne, asta în timp ce se zbat să rezolve asasinarea în plină zi și în inima mahalalei bucureștene a unui înalt ofițer, eveniment ce stârnește multe semne de întrebare. Tema polițistă este bine încadrată în farmecul vremurilor, într-un oraș în care extremele se îmbină firesc și coexistă în bunăstare. Trecem cu ușurință de la lux la mizerie, de la onoare la corupție.
Raluca Furdui pe Instagram
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2022
Seria politista cu medicul legist Gigi Alexa mi-a placut la nebunie – mai am o carte din serie si termin, sunt 4 in total, o sa imi fie tare dor de personaje. @tonymott_ scrie incredibil, recomand, e de neratat. Putina ironie, combinata cu o doza zdravana de umor si echilibrata de profunzimea cu care autoarea analizeaza relatiile, oamenii, natura umana – o scriitura geniala! Hands down pentru seria asta, te atrage ca un magnet de la primul rand. Am citit compulsiv 3 dintre carti. Bonus: ‘Cand vine primavara’, cartea din imagine, are si un soundtrack… Se pare ca aceasta serie este cea mai bine vanduta serie politista din Romania si a fost aleasa de editorul britanic Corylus Books pentru a fi tradusa in limba engleza. Se poarta discutii si pentru adaptarea TV a seriei.
Luisa Ene pe Instagram
Ana-Maria Gavrilă
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2024
Și astăzi mă-ntreb de ce am făcut-o. Pentru copilul pierdut, pentru prietena mea disperată, pentru răzbunare? Pentru memoria Laviniei și viitorul tău, Sebastian?… Oare aș fi putut refuza să-mi ajut prietenii fără de care n-aș fi supraviețuit? Clar nu. Aș alege altfel, dac-ar fi s-o iau de la capăt? Din nou, probabil că nu. Ororile de care era capabil bărbatul pe care-l iubisem erau de neiertat. Tatăl tău era le mal absolu…
Un debut neașteptat de matur, o poveste „exotică” din Delta Dunării, un grup de prieteni din tinerețe și iubirile lor violente; nici nu știu dacă acest melanj de roman polițist cu drame de familie, care ne aruncă în trecut, ca să ne lovească în prezent, ar trebui să intre neapărat într-o categorie de marketing, pentru că, la urma-urmei, e un roman care se citește cu poftă, pe-repede-înainte. Și dacă vă speriați că are la început… capitolul 2, ei bine, așteptați până la final și veți citi capitolul 1, când cercul se închide. Iar despre epilog, numai de bine! (Bogdan Hrib)
Buletin editorial RADOR nr. 6-7 (108-109) / iunie-iulie 2024
Adina-Loredana Dogaru
colecția Comunicare media, Tritonic, 2024
Cartea are meritul de a explica și aplica această direcție inovatoare reprezentată de triada femei politician, comunicare politica și social media. Originalitatea cercetării constă și în selectarea perioadei de analiză, anume perioada de exercitare a mandatului și nu cea a campaniei electorale. Abordarea aleasă a dus la realizarea unui studiu comparativ bine documentat și bine condus a trei femei primar în mari capitale europene, reprezentând contexte socio-economice diferite, culturi politice diferite și strategii de vizibilizare și comunicare pertinent evidențiate. (Prof. univ. dr. Daniela Rovența-Frumușani)
Buletin editorial RADOR nr. 6-7 (108-109) / iunie-iulie 2024
Mass-media, sub lupa cercetătorilor și a practicienilor
Florin Ardelean, Ioan Laza
Colecția Comunicare media, Tritonic, 2024
Al VIII-lea „turnir” de la Oradea, sub „flamura” Mass-media în postcomunism – moștenire, evoluție, tendințe, a avut drept imbold o temă ce-a dat mult de gândit și de dezbătut. Pe 13 și 14 octombrie, mai bine de 50 de specialiști în comunicare, jurnaliști practicieni, profesori și cercetători au căutat să-i dea de capăt unei chestiuni ce a rămas să le dea de gândit și celor de mâine sau poimâine: Mass-media sub lupa cercetătorilor și a practicienilor.
Cei prezenți, real sau virtual, au sosit pe malurile Crișului Repede, într-o toamnă iarăși blândă, din Republica Moldova, Gyula (Ungaria), București, Cluj-Napoca, Timișoara, Bacău, Iași, Arad, Galați, Pitești. Acestora li s-a adăugat un „detașament” important de la Universitatea din Oradea.
Volumul de față reprezintă proba materială a ceea ce s-a petrecut aici, în prezența unor martori activi, gata să mărturisească tot ce știu despre mass-media, „lupa” utilizată garantând un ordin de mărire capabil să identifice detalii și amănunte ale unui tablou general, care adesea deconcertează până spre perplexitate. Jurnalismul, sub toate formele sale (luxuriante) de expresie, privește înainte cu un anume aplomb, dar fără a repudia un trecut ce i-a dat notorietate și substanță. Dacă ar face-o, sub lupă nici nu s-ar mai putea vedea mare lucru… (Florin Ardelean)
Buletin editorial RADOR nr. 6-7 (108-109) / iunie-iulie 2024
Daniel Timariu
Colecția: Thriller & Mystery
Ca realizare, cartea beneficiază de o scriitură echilibrată, narațiunea la persoana întâi sprijinindu-se pe monologul molcom al bănățeanului analitic și autocritic, deloc lipsit de un simț subtil al umorului. Și aici, în felul în care protagonistul își analizează acțiunile curente, dar și viața de până atunci și, în general, deciziile majore ale vieții, găsim maturitatea scriitoricească a lui Daniel Timariu, care nu doar că spune o poveste polițistă, dar o și pune în contextul unei vieți palpabile.
„Când am ajuns afară, Simo m-a prins de braț, într-un mod neașteptat de tandru. Deși ea are doi ani în plus față de mine trebuie spus că tinerețea încă o însoțește. Pe mine cred că m-a părăsit ca pe o haină ponosită. Așa că am acceptat îmbrățișarea cu decența cuiva care se simte binecuvântat.”
În concluzie, cartea poate fi de interes nu numai pentru cititorii dedicați de literatură polițistă, care sunt sigur că o vor asimila dintr-o înghițitură, dat fiind cât de cursiv este scrisă, ci și de publicul de literatură mainstream, care va găsi, printre crime, o poveste profund umană, actuală, într-un cadru citadin fie familiar, fie pe care își vor dori să-l descopere.
„Un caz de moștenire”, un caz clasic de literatură polițistă, investigat de Daniel Timariu
Alexandru LAMBA
Revista Ficțiunea, Nr. 195 / 105 (serie nouă) / iunie 2024
Daniel Timariu
Colecția: Thriller & Mystery
Apărut către sfârșitul anului trecut, romanul Un caz de moștenire (*) al prozatorului timișorean Daniel Timariu are deja ceea ce altădată se numea ”o viață de librărie”: adică un stagiu al staționării în fața publicului suficient de îndelungat după ceremonia lansării, la care, inevitabil, se emit judecăți de valoare cordiale, specifice criticii de întâmpinare. După aproape un an distanță, emoțiile generate de formulările politicoase se risipesc, autorul se detașează de propria-i creație, iar publicul și criticii pot juca cartea obiectivității. Așa ar trebui, cel puțin. Străduindu-ne să urmăm această procedură, avem a face dintru început o observație: despre această narațiune literară merită să se discute și la multă vreme după lansare. Argumentul principal în acest sens este faptul că romanul ne dezvăluie un autor care are viciul onorabil al povestitului, un fel de Ion Creangă urbanizat de mai multe generații, altminteri egal de atent la mediul înconjurător, la comunitatea în care trăiește, dar mai ales la acei indivizi care constituie media sociologică a acestei comunități și pe care autorul și-i dorește ca cititori. Constructul narativ ilustrează această opțiune, la fel și strategia scriiturală.
Daniel Timariu ne înfățișează o intrigă policier (gen tematologic care-și are propriile sale canoane, foarte bine stăpânite de autor, care optează însă să nu le provoace), un subiect care ține de banalul cotidianului și care, tocmai de aceea, îl obligă pe autor să aducă în ecuație elemente de natură să alimenteze interesul cititorului pentru ceea ce, altminteri, ar putea recepta direct din mediul social, cu sau fără intermediul presei, și nu prin mijlocirea ficțiunii literare.
Că Daniel Timariu are un potențial literar și mai extins, prietenii o știu deja, iar creațiile sale literare de alte facturi o probează cu asupră de măsură.
Savoarea staționării în canon
Laurențiu NISTORESCU
Meridianul Timișoara, 17 iunie 2024