Schițe de iubire 2.0
Teodora Matei, Lucian-Dragos Bogdan Danut Ungureanu, Anamaria Ionescu, Teodora Anghel, Tony Mott, Bogdan Hrib, Rebeca Cojocaru, Mirela Oprea, Daniel Timariu
colecția Cașmir, Tritonic, 2021
Este o carte care te poartă într-o călătorie emoțională cu iubire, frustrare, sacrificiu, pasiune, dorință, resemnare, durere. Imposibil să nu te regăsești în vreo poveste și singurul minus identificat e că s-au terminat mult prea repede. S-a lăsat și cu plâns că nu se putea altfel, mai ales că e o perioadă atât de complicată și solicitantă emoțional. Cu greu mă decid asupra unor preferate, totuși menționez: Dragoste și sacrificiu – Mirela Oprea: chiar dacă m-a dus mult în zona surorilor Bronte & Jane Austen, pasiunea scrierii m-a transpus cu totul acolo. Pe neve – Bogdan Hrib: mereu îmi adduce pe buze un zâmbet de complice. Acele răsturnări de situație ce îi poartă așa de bine semnătura sunt delicioase. Clar de lună – Lucian-Dragoș Bogdan: m-a atras prin caracterul cotidian, simplu, dar extrem de încărcat emoțional cu un final tulburător. Ziua în care mi-am amintit – Daniel Timariu: o reverie ce punctează foarte frumos fericirea lucrurilor mărunte și a momentelor simple.
recenzie de furdui.raluca pe Instagram
Călător prin Lumea Mare, ediția a II-a
Bogdan Teodorescu
colecția Serie de autor, Tritonic, 2022
Prefaţa acestei cărţi apărute în 2011 se numea „Gaudeamus – să ne bucurăm”. În acelaşi celebru imn studenţesc vechi de mai multe sute de ani, strofa a treia începe cu versurile – „Vita nostra brevis est/ Brevi finietur.” Ceea ce s-ar traduce – „Viaţa noastră este scurtă/ Şi se va termina curând”. Aceasta este o realitate a propriei noastre condiţii. O înţelegem foarte repede şi învăţăm apoi să funcţionăm în ea. Viaţa este limitată şi mai mereu are un final neaşteptat şi nedorit. Pandemia a adăugat elemente suplimentare de nesiguranţă şi ne-a făcut încă şi mai conştienţi de perisabilitatea propriei existenţe. Nu ştiu dacă lumea noastră va mai arăta vreodată ca înainte de 2020, dar nici nu sunt sigur că acest lucru contează. Cred că e important să ne bucurăm din nou şi, dacă această bucurie provine din turism, atunci haideţi să călătorim din nou! Vă urez din nou lectură plăcută, dar mai ales, drum bun!
semnal editorial pe fansf
Teodora Matei, Danut Ungureanu, Lucia Verona, Tony Mott, Daniel Timariu, Anamaria Ionescu, Bogdan Hrib, Lucian-Dragos Bogdan, Rebeca Cojocaru, Radu Costescu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Fix acum o săptămână am terminat această carte și am zis că trebuie neapărat să vă povestesc despre ea. Se încadrează la genul • mystery & thriller •, dar se îmbină perfect și cu drama. Sună bine, nu? Legat de orașul menționat în titlu, nu pot să vă spun decât că este unul care o vă prezinte multe povești interesante. Și hai să le luăm pe rând: Secrete – o poveste cu Inspectorul Sorin Matache și rezolvarea unui caz „aparte”. M-a amuzat pe alocuri și se numără printre povestirile preferate. Voi citi toată seria. Balul de demult – mi-a dat ceva bătai de cap până să înțeleg ce se întâmplă mai exact, dar a fost o poveste faină și plină de mister. Incidentul de pe Strada Sforii – fiind un fragment de roman, am simțit că am nevoie de mai mult. Nu m-a cucerit așa cum îmi doream, dar stilul de scriere al autoarei și m-a făcut să vreau s-o mai citesc. Când viața ți-o dă la temelie – povestea care mie mi-a plăcut cel mai mult. M-a ținut acolo de la început și până la final. Limbajul folosit m-a amuzat teribil, iar acțiunea am simțit-o mai închegată. Detaliile despre ce s-a întâmplat m-au convins să o urc în top. Norocul turistului – mi-a plăcut povestea, mi-a plăcut stilul, mi-a plăcut acțiunea, mi-a plăcut tot. Ce să mai? Vreau să mai citesc cărți scrise de Tony Mott. Povestea unei crime – din păcate, nu am prea înțeles-o. Poate la o a doua citire o fi mai bine. Lumânarea întoarsă – frumos scrisă, frumos conturată povestea. Mi-au plăcut cele două planuri narative. Mi-aș fi dorit un pic mai mult thriller aici. Apă rece și vânt puternic de la Marea Nordului – m-a făcut să trăiesc cot la cot cu personajele și să mă implic în acțiune. A fost exact așa cum mă așteptam. Și clar voi continua seria. Ultima zi – aici am avut sentimente, am avut dramă, am avut emoții. Povestea care m-a lăsat fără cuvinte. Vă recomand să o citiți. Cum se nasc poveștile – a fost perfectă pentru finalul cărții. M-a făcut să râd de foarte multe ori și mi-a dat o stare de bine. Per total, o carte faină, pe care vi-o recomand cu tot dragul!
recenzie de povestileuneifemei pe Instagram
Anamaria Ionescu, Radu Costescu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2022
Al Punto este un roller-coaster de excepție, un thriller cu gust, asezonat cu mult suspans, acțiune pe repede-nainte, secrete din trecut și umor din belșug. Este acel gen de carte care te intrigă, te șochează prin brutalitatea poveștii, care ar putea fi la fel de bine o poveste inspirată din realitate, dar care îți oferă și nenumărate scene amuzante. O lectură cu de toate, parțial amară, parțial dulce-acrișoară. Precum viața. (…) Suspansul crește pe măsură ce paginile zboară, nu ai timp să respiri, nu ai timp să pui piesele cap la cap, că te trezești prins în păienjenișul atent construit de către cei doi autori. Și apropo de asta, întotdeauna am fost fascinată de modalitatea în care doi oameni își pot uni talentul și pasiunea dând naștere unei singure povești. Tot respectul și admirația pentru cei doi, căci au reușit ceva ce nu mulți scriitori ar fi în stare, dacă e să vorbim pe șleau. (…) Este o poveste dură, acaparantă, amețitoare. Un thriller de nota zece, care te pune pe gânduri și te face să te întrebi în ce moment a murit umanitatea, în ce condiții mai putem avea încredere în cineva și cum ne mai putem privi în ochi unii pe ceilalți știind că, în locul iubirii și al familiei, alegem din nou și din nou, în cunoștiință de cauză, să facem rău?
recenzie pe twistinmysobriety
Anamaria Ionescu, Radu Costescu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2022
Mi-a plăcut tare mult povestirea scrisă de Radu Costescu în antologia Noir de Brașov și speram să mai citesc ceva de la el cât de curând. Ce surpriză am avut când am văzut cartea asta! Iar faptul că e scrisă împreună cu Anamaria Ionescu, e bucurie dublă. Ceea ce mi-a plăcut foarte mult a fost formatul cărții. Fiecare capitol cuprinde mai multe perspective, care oferă detalii privind misterul, ancheta în desfășurare sau piste false (eu nu am reușit să ghicesc în întregime finalul). Apoi sunt personajele, frumos conturate de-a lungul poveștii. Back story-ul lui Tudor a fost genial și foarte detaliat, nu mă așteptam să aflu atât de multe despre el, e un personaj intrigant. Felul în care fiecare personaj analiza ce se întâmpla mă făcea să îmi tot schimb suspectul, a fost foarte entertaining să trec de la o perspectivă la alta. Mi-a mai plăcut și dezvăluirea lentă a misterului, s-a pus accent pe trăirile personajelor și totul s-a legat așa de bine spre final… final care a fost pe placul meu.
recenzie de adela.reads pe Instagram
Johana Gustawsson
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2019
Cartea „BLOCK 46” cuprinde o atmosferă întunecată dezlănțuită de niște crime oribile. Povestea îmbracă două linii temporale ce își găsesc un punct comun anume prin traseul unor omoruri cu o deosebită agresivitate și totuși păstrând o atenție lucidă asupra detaliilor. Nota psihologică am apreciat-o într-un mod aparte iar înclinațiile eroilor le-am perceput ca o tindere spre perfecțiune fie din perspectiva celor ce descoperă fie din a celor ce tranșează visele/viața fără remușcări. Fiecare urcare și coborâre în această carte marchează inima celui ce o citește iar finalul demostrează că cel ce-ți suflă în spate îți poate fi cel mai mare dușman. „BLOCK 46” a fost o lectură puternică și de impact. Suspansul a planat iar intriga și deznodămintele mi-au arătat cât de sclipitoare e mintea autoarei. În ansamblu cartea mi-a captivat atenția și a avut o mulțime de întorsături pe care pur și simplu nu le-am anticipat iar asta semnifică doar un lucru, că „BLOCK 46” este un thriller foarte bine scris. Mi-a plăcut foarte mult acest volum, deși nu face lectura ușoară eu țin să menționez că este o carte de neratat. Cu siguranță una dintre cărțile mele de top!
recenzie de Cristina Apostol pe vorbepentrusuflet
Introducere în studiul stratificării și mobilității sociale: Teorii, măsuri și modele de analiză
Cătălin Augustin Stoica
colecția Sociologie, Tritonic, 2022
Scopul acestui volum – primul de acest fel de la noi – este de a oferi studenților și studentelor de la sociologie și asistență socială un text introductiv pe tema stratificării și mobilității sociale. Temele abordate vizează concepte cheie din domeniu, teorii asupra stratificării sociale, scheme de stratificare și indicatori ai mobilității sociale – teme ilustrate cu exemple din cercetări internaționale și din România. Volumul poate fi util și viitorilor specialiști în domenii înrudite, precum psihologie, economie, istorie dar și jurnaliștilor și politicienilor.
Cătălin Augustin Stoica este doctor în sociologie al Universității Stanford (S.U.A.). În prezent este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Sociologie al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA). Între 2007 și 2015, a fost director general al Centrului de Sociologie Urbană și Regională
(CURS).
semnal editorial în Buletin Rador nr. 3 (81) / martie 2022
FRUMOASELE ADORMITE: Revitalizarea brandurilor românești cu vechime – în mediul online
Mara-Georgia Lixandru
colecția Științele comunicării, Tritonic, 2022
Această carte, dedicată formelor de comunicare de marketing specifice în social media, ajută cititorul să înțeleagă importanța pe care o au, pe de o parte, strategiile de persuasiune ale brandurilor (și, implicit, competențele specialiștilor în comunicarea de marketing) în construirea unui mod de prezentare care să permită orientarea deciziilor de cumpărare (sau măcar a simpatiilor) și, pe de altă parte, reacțiile publicurilor-țintă, exprimate prin decizii de cumpărare, comentarii, simple „like-uri” și traficul intens. Lucrarea clarifică, simultan, două aspecte: identificarea componentelor brandurilor în mediul online și posibilitatea analizării caracteristicilor identității online a „brandurilor revitalizate”. Contribuția cercetării de față este dublă: pe de o parte, ea deschide o poartă spre informarea celor care nu sunt la curent cu aceste perspective științifice și, pe de altă parte, ea validează eficacitatea euristică a grilei de analiză. Lucrarea de față se impune ca o contribuție incitantă la defrișarea câmpului tematic și conceptual al analizelor consacrate relației dintre brand si re-inventarea tradițiilor, cu aplicare asupra „brandurilor revitalizate”. Mihai Coman
semnal editorial în Buletin Rador nr. 3 (81) / martie 2022