Home » Noutăți » „STARTUP în EST” – disponibil la precomandă

„STARTUP în EST” – disponibil la precomandă

STARTUP în EST Autori Mircea Luncan și Kaloian KirilovTitlul: STARTUP în EST
Autori: Mircea Luncan și Kaloian Kirilov
Colecția Smart Books
(domeniul Marketing / Management)
Format 13 x 20 cm
ISBN 978-606-749-540-9
Pag 376
Data apariției 7 iunie 2021
Preț: 55 44 LEI

Volumul va fi disponibil pentru precomenzi din 26 mai 2021 și se va livra din 7 iunie.

Majoritatea lumii te va întreba (pe bună dreptate): de își doresc oamenii atât de mult propriul proiect de afaceri? Nu văd statisticile? Potrivit acestora, aproximativ 90% dintre toate startup‑urile eșuează în primii 5 ani.

Rata eșecului este atât de mare încât ai mai multe șanse de a câștiga într‑un cazinou.

În ciuda acestor statistici, majoritatea fondatorilor nu sunt îngrijorați de șansele lor de a reuși. Din ce în ce mai mulți oameni sunt pregătiți și încearcă să‑și lanseze propriile lor startup‑uri.

Evident, toată lumea crede că va fi printre cei 10% care vor reuși. (…)

Ca să fiu sincer, există nenumărate informații în zilele noastre despre startup‑uri. Mai ales în engleză. Site‑uri precum Crunchbase, sau Angellist, vă ajută atât cu găsirea conexiunilor, a partenerilor sau a investitorilor, cât și cu informații despre cele mai noi trend‑uri, produse, idei și tehnologii.

Cu toate acestea, majoritatea acestor surse scriu despre marile exemple de startup‑uri deja de succes. Majoritatea își au rădăcinile în SUA și au fost lansate acum 15–20 de ani.

În zilele noastre, mediul este complet diferit. Era un ceva să creezi Facebook și LinkedIn în 2003 și este ceva complet diferit să creezi o altă platformă socială în 2020. Acum un fondator care își încearcă norocul cu o platformă de social media, trebuie întâi să scoată oamenii din Facebook și LinkedIn. Nu e cea mai ușoară misiune.

Pe de altă parte, nu sunt sigur nici că sfaturile pe care le puteți primi de la Mark Zuckerberg sunt cele mai bune sfaturi pentru startup‑ul tău Și nu spun asta pentru că nu‑și cunoaște jocul, dimpotrivă, dar perspectiva lui este complet diferită și dintr‑un interval de timp diferit. Cred cu adevărat 17 în modelul de învățare peer‑to‑peer (de la egal la egal) și că poți învăța cel mai bine de la oamenii din jurul tău. Nu din povești de adormit copiii.

Persoana de lângă mine, care își rezolvă problemele din propriul său proiect, cel mai probabil îmi poate oferi un sfat mai bun decât Mark Zuckerberg pentru că suntem cumva în aceeași barcă, la același nivel. Există cărți grozave care sunt considerate biblii în domeniul startup‑ului, cum ar fi „Lean startup” de Eric Reis sau „Zero to One” de Peter Thiel. Le‑am citit și le recomand.

Dar totuși cele mai bune sfaturi pe care le‑am primit sunt de la oameni, fondatori, ca mine, care se află în aceeași situație ca mine.

De aceea, din moment ce am avut mai mult timp liber în timpul celor 2 luni de carantină din martie‑aprilie 2020, am decis să‑mi dedic acest timp și să împărtășesc experiența mea practică, acumulată cu cele două startup‑uri ale mele din ultimii cinci ani. Nu susțin că am toate răspunsurile sau că lucrurile pe care le recomand sunt cele mai bune lucruri de făcut, dar cu asta m‑am confruntat eu. Sunt greșelile dar și lecțiile mele. (…)

Cum este organizată cartea?

Cartea este formată din 18 capitole, care, cu excepția capitolului introductiv, descriu diferitele aspecte ale înființării și operării startup‑urilor. Volumul include informații despre 24 cum să veniți cu ideea, cum să găsiți co‑fondatori, cum să obțineți finanțare, primii clienți, exit‑uri, etc.

După cum am menționat deja, este experiența mea personală cu două startup‑uri în Edtech. Proiectele sunt: daskal.eu și myeducationclub.com.

Cu alte cuvinte, ceea ce voi împărtăși cu voi n‑am învățat de pe internet, ci înfruntând realitățile zilnice. Voi împărtăși experiența mea personală, dar și multe greșeli care m‑au costat atât bani, cât și nopți nedormite.

Cel mai probabil și tu vei trece prin toate aceste lucruri. Este bine să știi ce înseamnă să creezi un startup acum, în 2021.

Mai ales dacă te afli într‑o țară mică. Este complet diferit de ceea ce auzi în toate poveștile majore de succes despre care poate ai citit, cum ar fi Facebook și LinkedIn. În acest moment este mult mai greu decât acum 20 de ani, deoarece majoritatea nișelor sunt deja luate și fie trebuie să ai o idee și o abordare foarte inovatoare, fie să ai buzunare foarte adânci. În plus, marile companii și‑au dat și ele seama că trebuie să fie inovatoare și fie creează ele însele alternative la multe proiecte de startup, fie încearcă doar să le cumpere sau să le „omoare” în faze incipiente ale dezvoltării lor.

De fapt, poți întâmpina rezistență chiar și în etape ulterioare. Să ne amintim de Facebook și Whatsapp. Facebook nu și‑a permis să aibă concurenți uriași în domeniul mesageriei, așa că a achiziționat Whatsapp.

Ei bine, aceasta a fost o afacere de miliarde, dar prin intermediul programului de accelerare a companiilor, marile corporații încearcă să vă diminueze șansele de reușită într‑un stadiu incipient. De asemenea, este foarte important dacă dezvoltați un startup B2B sau B2C.

Experiența mea este că, dacă vă aflați într‑o țară mică, va fi extrem de dificil să creați un proiect B2C de succes. (…)

Fiecare dintre voi știți cel mai bine care sunt cele mai aplicabile lucruri pentru proiectul său.

Cheia este să încerci.

Nu contează cât de greu este, dar nu există un sentiment mai bun decât cel în care o persoană încearcă și își construiește propriul proiect în care crede!

Autorii

STARTUP în EST Autori Mircea Luncan și Kaloian Kirilov

Scrie un comentariu

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu steluță sunt obligatorii *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.