Johana Gustawsson
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2019
Block 46 este o carte dură, cu o poveste tăioasă, plină de amar, moarte și traume. (…) Pentru prima dată, privită din acest unghi, am citit despre cum a fost viața pentru un fost deținut al unui lagăr. Am mai citit romane care au avut ca personaje principale supraviețuitori, dar acelea erau privite din unghiul bun. Aici, Johana Gustawsson ne prezintă un soi de sindrom Stockholm, o răsturnare a situației, o preluare a țelului unui individ controlat de orgolii și interese ciudate. (…) Pentru un roman de debut, Johana Gustawsson a făcut o treabă bună. A înspăimântat, a oripilat, a stârnit stări diverse, dar și-a ținut aproape publicul, l-a atras în lumea bolnavă a personajelor sale.
recenzie pe ancasicartile
Schițe de iubire 2.0 Povestiri romance
Teodora Matei, Lucian-Dragos Bogdan, Danut Ungureanu, Anamaria Ionescu, Teodora Anghel, Tony Mott, Bogdan Hrib, Rebeca Cojocaru, Mirela Oprea, Daniel Timariu
colecția Cașmir, Tritonic, 2021
Așa cum ne spune și introducerea, volumul nu încearcă să reinventeze iubirea sau desfășurarea ei în literatură, ci oferă cititorului un oftat de nostalgie, delicat combinat cu speranță și bucurie sinceră. (…) Cu o poftă nesățioasă pentru romance, am parcurs cartea în câteva ore, fiind fermecată atât de alerta povestire a lui Lucian-Dragoș Bogdan, cât și de actualitatea poveștii lui Tony Mott sau de condensata istorisire a lui Bogdan Hrib. Fiecare din cele zece povestiri a avut un element cuceritor, în jurul căruia s-a despletit iubirea. Dacă ar fi să aleg un cuvânt cu care le-aș putea caracteriza pe toate, aș spune că actualitatea sau bine spus, autenticitatea cu care se pleacă de la situații mai mult sau mai puțin recurente și se dezvoltă narațiuni captivante.
recomandare pe ciobanuldeazi
Bogdan Hrib
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020
Rezilienţă e un termen atât de în trend şi atât de enervant pentru unii, atât de excitant pentru alţii. Deci numai bun ca titlu de thriller. Apărută la Editura Tritonic în 2020, această nouă verigă din saga detectivului Stelian Munteanu desfăşoară artileria subtilă a tastaturii lui Bogdan Hrib. Deja scriitorul şi-a cartografiat atât de bine perimetrul de acţiune şi personajele, încât totul pare o demonstraţie de măiestrie, fă ră prea mult tam-tam. La fel, cititorii fideli au ajuns să îi cunoască serpentinele personajului principal, precum şi contextul social, metodele de anchetă. Un pact autor-citi tor ultra-parafat şi deci solicitant pentru prozatorul consacrat. (…) Bogdan Hrib e un maestru al suspansului cosmopolit şi artist. Un rafinat reco gnoscibil după orice tip de mască, conformă-neconformă.
recenzie de Felix Nicolau în Luceafărul de dimineață, nr. 2 / 2021
Misterele vieții cotidiene. Cinci povești cu femei
Alfred Bulai
colecția Lit, Tritonic, 2020
Psihicul uman este o mașinărie complexă, creatoare de imagini și realități, seif de emoții și amintiri necunoscute, pe care Alfred Bulai reușește să-l surprindă cu măiestrie în cele cinci nuvele relatate în Misterele vieții cotidiene. (…) are un talent scriitoricesc genial, cu o capacitate senzațională de a crea suspans. Misterele vieții cotidiene este o lectură palpitantă care te ține pe loc, o luptă între dorința de a reveni la povestea anterioară și curiozitatea de a descoperi ceva nou.
recenzie pe veronicagavril
Blestemul manuscrisului, ediția a III-a
Bogdan Hrib, Răzvan Dolea
colecția Premium, Tritonic, 2016
Blestemul manuscrisului de Bogdan Hrib și Răzvan Dolea – al doilea roman din seria Stelian Munteanu. Premisa romanului este una destul de complexă, având parte de 2 planuri narative cumva separate, dar care au un punct comun, manuscrisul. Primul plan, cel scris de Răzvan Dolea, se axează pe partea istorică a cărții, având în prim plan derularea istoriei Țărilor Române până la punctul în care manuscrisul redactat de un Papă cu sute de ani în urmă este pierdut în preajma celui de-al Doilea Război Mondial. Al doilea plan se focalizează în jurul fostului jurnalist și purtător de cuvânt al poliției, în persoana lui Stelian Munteanu, care este prins din nou într-un caz destul de complicat tocmai când se pregătește să meargă în vacanță. Alături de poliția franceză, germană și alte națiuni importante, va încerca să găsească acest manuscris misterios ce amenință balansul întregii lumi.
recomandare pe ciobanuldeazi
Tony Mott
colecția Cașmir, Tritonic, 2020
Nu pot nega, cartea este bine scrisa, personajele bine construite, problemele lor sunt reale. Un roman realist, profund, poate nu atat de FRUMOS precum cele 2 care se petrec in Brasov (orasul acela mi se pare poezie pura; Bucurestiul, oricat de frumos ar fi el zugravit de autor, mi se pare un oras rece chiar si cand isi propune sa fie atragator), dar cu siguranta foarte complex. In cuvinte putine personajele reusesc sa spuna multe lucruri. Un alt mare atu al romanului este suspansul: Tony Mott reuseste sa scoata suspans si dintr-o drama de dragoste. Am intalnit in aceasta carte mai mult suspans decat in multe thrillere. Jos palaria pentru asta!
recenzie pe citestemil
Annamaria Alfieri
colecția Cașmir, Tritonic, 2021
But Romanian is a Romance language. In Italian „Strange Gods” would be „Dei Stranieri.” Zei Straini isn’t that different. So, though I cannot read the description for potential readers, since I kind of know what it says, I can get the drift.
semnal editorial pe blogul autoarei
Teodora Matei
colecția SFFH, Tritonic, 2016
Va ziceam la inceput ca Stapanul Castelului este un mix reusit, acum trebuie sa va zic operele si filmele la care m-a dus cu gandul: Marele Gatsby (Baronu’ este un Gatsby mai modern, care are un castel scotian vechi), La Tiganci (cu amendamentul ca-n aceasta poveste personajul principal se indragosteste la propriu de o tiganca), Dracula (hai sa zicem un Dracula scotian), totul condimentat cu traditii si obiceiuri romanesti, tiganesti, dar si universale. De pilda, tatuajul nu este un obicei specific romanesc, este cumva universal, obiceiul pornind, se pare, de la egipteni. (…) Stapanul Castelului este, per total, o carte buna daca este tratata individual si o carte excelenta daca o tratam ca o introducere mai mare a seriei. Astept cu nerabdare urmatoarele carti ale seriei (…)
recenzie pe citestemil
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2017
Nu dati cu pietre in Julieta este incheierea de gala, fastuoasa, a seriei. (…) Este, din punctul meu de vedere, mixul perfect intre happy-end (nu trebuie sub nicio forma sa invinga cei buni) si un final demn de thriller. (…) Nu dati cu pietre in Julieta este, de departe, cea mai buna carte a seriei, cea mai plina de suspans, cea mai complexa si cea mai completa. La finalul lecturii am simtit efectiv ca nu mai era nimic de spus, fara sa am vreo secunda impresia ca actiunea povestii a fost lungita inutil.
recenzie pe citestemil
Parteneriatul NATO-UE. Abordări conceptuale și concretizări operaționale
Dragoș-Daniel Ilinca
colecția Studii de securitate, Tritonic, 2020
Definirea și structurarea relației de cooperare între NATO și UE reprezintă elemente esențiale ale oricărui studiu privind evoluțiile mediului de securitate internațional din ultimele decenii. Procesele asociate celor două dimensiuni au evoluat gradual către o matrice instituțională complexă, susținută printr-o agendă practică multidisciplinară, înglobând domenii de relevanță strategică pentru articularea răspunsului eficient la o gamă extinsă de amenințări și provocări. Dimensiunea operațională reprezintă, fără îndoială, zona cea mai dinamică și, în egală măsură, generatoare de rezultate concrete a cooperării dintre cele două organizații.
semnal editorial în Buletin editorial RADOR nr. 2 (68) / februarie 2021
Trei decenii de jurnalism (1990-2019): proiecte, realizări, restanțe
Ioan Laza, Florin Ardelean
colecția Comunicare media, Tritonic, 2020
Volumul de față conține o bună parte din contribuțiile participanților la cea de–a IV–a ediție a conferinței internaționale Mass–media în postcomunism, desfășurată la Oradea în zilele de 10 și 11 octombrie 2019. Tema reuniunii academice a fost – 1990–2019. Trei decenii de jurnalism: proiecte, realizări, restanțe. Intenția, realizată în bună măsură, a fost aceea de a contura un tablou al jurnalismului românesc, „desenat” pe parcursul celor trei decade ale unui trecut recent și în bună măsură încă greu de așezat în „ramă”.
semnal editorial în Buletin editorial RADOR nr. 2 (68) / februarie 2021