Home » Noutăți » Recenzii de octombrie, 2023

Recenzii de octombrie, 2023

Anotimpul mireselor

Tony Mott

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2023

Avem personaje din trecut care revin sau raman, deci o relecturare rapida a volumului “Cand vine primavara”, penultimul aparut, va va ajuta sa intelegeti mai bine volumul de fata. (…) Un volum mai numeros dpdv al paginilor, dar si al actiunii pentru ca unele momente sunt mai precipitate, insa avem si doua planuri narative, ce alterneaza. Nu va zic mai multe. Este un volum alert, nu amuzant, dar am avut reprize de eye rolling la situatiile create/gestionate de Gigi. Uneori poate fi o copilita, da, dar asta-i farmecul ei, n-ar mai fi ea daca s-ar comporta conform varstei. (…) Am observat, dupa ce am mai citit cate ceva despre principiile scrierii unui thriller, e ca Tony nu-i straina de ele. Nici nu ma asteptam de la ea sa nu aiba documentatie facuta, dar voiam asa s-o laud si la voi.

recomandare de thereadingotter pe Instagram

Împușcături pe sub neoane

Remy Lasource

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2022

În majoritatea cărților de tip thriller pe care le-am citit personajele principale erau de partea binelui, dreptății – polițiști, detectivi, procurori etc., însă nu și în cartea aceasta. Exact cum este precizat și pe copertă „Făt Frumos e-un infractor și prințesa lui o prostituată pe care o smulge din rețea.” Este un thriller inedit, cu scene dure, chiar sângeroase, cu acțiune, descrieri și personaje greu de uitat. O carte cu un număr redus de pagini, însă cu adevărat intense. Dacă vă plac genul acesta de lecturi, thriller-ul acesta este exact pentru voi!

recomandare de ale.citeste pe Instagram

Anotimpul mireselor

Tony Mott

Dacă vă plac poveștile alerte, cu crime pline de mister și suspans să știți că avem niște autori români minunați care stăpânesc tare bine acest gen. Tony Mott este cel mai bun exemplu. Așa că vă încurajez să-i citiți seria „Gigi Alexa” sau „Anotimpuri”, volumul de față fiind al cincilea din această serie. (…)Am cumpărat volumul de față la scurt timp după lansare și l-am început-o într-o seară de weekend cu gândul să citesc câteva pagini pentru că îmi era dor de exuberanta Gigi. Și nu m-am mai putut opri și nu știu când și cum m-am trezit pe la pagina 250. Tony Mott mereu mă surprinde plăcut, cu atât mai mult de data asta, pentru că tind să zic că a fost volumul meu preferat din serie. Nu avea cum să nu-mi placă, mai ales cu un așa plot. O tânără îmbrăcată sugestiv într-o rochie de mireasă este găsită moartă pe banca îndrăgostiților pe aleea Sub Tâmpa. Circumstanțele sunt cum nu se poate mai intrigante, iar când vechea și simpatica echipă de investigatori se pune în mișcare, cu Gigi Alexa în frunte, adrenalina e asigurată. Mi-au plăcut mult evoluția lui Gigi, noile perspective asupra dinamicii sale relaționale, apariția personajelor din volumul precedent, precum și controversata temă a poliamoriei adusă în plan secundar. Iar atmosfera creată a fost perfectă acum, în prag de Halloween. Destul cu detaliile, mai ales că e parte dintr-o serie, pe care vă încurajez cu toată încrederea să o încercați. Îmi veți mulțumi mai târziu.

recenzie de Raluca Furdui pe Instagram

În tăcerea nopții

Dragoș C. Costache

Zilele acestea am terminat o carte care m-a făcut să exclam cu încântare că totul a fost mult este așteptările mele. Autorul Dragoș C. Costache a uimit cu thrillerul său de debut prin profunzimea temelor dezbătute cât și prin formulările verbale urbane din acele timpuri ale unui București al anilor 1926. „În tăcerea nopții” a fost nu doar o goană polițistă ci a conturat personalități și a șlefuit caractere, a cuprins și misterul dar și deznodământul. Toată componenta acestei cărți a fost de o acuratețe și inspirație dusă până la artă. Mintea mea a croit un milion de scenarii care s-au contopit cu toată acțiunea pășind într-un ritm alert în căutarea adevăraților făptași care și-au mascat bine urmele. Cartea „În tăcerea nopții” s-a dovedit a fi o lectură în plin crescendo, universul creat de autorul Dragoș C. Costache a fost unul cu un conținut dus la nivel de artă. Toată acțiunea s-a învârtit în jurul unei investigații secretoase; chiar dacă am privit cu umor la personajul Popescu întreaga derulare a peliculei acestui scenariu m-a transpus într-o lume sumbră a unui București în plină învălmășeală în care comisarul s-a simțit ca peștele în apă. Alături de el Milia a reîntregit opera dându-i un aer războinic, deoarece ea, și anumea ea, prima femeie angajată la brigada Omoruri din Strada Sevastopol se luptă pentru a înfrunta dezgustul masculin asupra ei, reticența lor dar și refuzul de a o privi ca pe un egal. Acțiunea în sine a fost plină de urcușuri și coborâșuri, o scriere închegată extrem de bine scrisă, care îți arată fața periculoasă a lumii într-un timp lăsat în urmă. Subiectele abordate de autor sunt de o duritate extremă și le redă cu o forță cinematografică parcă șlefuită în ani, iar toate la un loc te face ca cititor să rămâi ancorat totalmente în poveste în nevoia de a-i afla deznodământul. De la început până la urmă. „În tăcerea nopții” este un roman învăluit în mister, cu o intrigă bine definită, iar dacă sunteți iubitori de romane polițiste atunci această carte este pentru voi. Recomand cu drag!

recenzie de Cristina Apostol pe vorbepentrusuflet

Sub apa dragonului strâmb

Daniel Timariu, Anamaria Ionescu, Lucian-Dragos Bogdan, Lucian-Vasile Szabo, Teodora Matei, Liviu Surugiu, Raymond Clarinard, Catalina Fometici, Monica Ramirez, Danut Ungureanu

colecția SFFH, Tritonic, 2019

Cu majoritatea autorilor a fost o revedere tare plăcută pentru că am început să mă îndrăgostesc de volume de povestiri prin intermediul lor. Le-am dat o șansă cu primul volum încercat, „Noir de Brașov”, după care nu m-am mai putut opri. Am parcurs toată colecția de Noir și am trecut apoi și la cea de romance. Iar când am văzut ca mi-a scăpat volumul de povestiri fantasy, eu fiind o mare iubitoare a acestui gen, am remediat imediat situația. Mă încântă versatilitatea acestor autori și voi continua să-i descopăr fie în volumele colective, fie în romanele lor individuale, ceea ce vă încurajez și pe voi să o faceți. Revenind la volumul de față, așa cum sugerează și titlul, „Sub apa dragonului strâmb”, avem de-a face cu 10 povestiri fantasy, scrise de 10 autori diferiți. Volumul ne plimbă prin mistere ce unesc două lumi paralele, ne relevă puterea Karmei, apoi moartea suspectă a unui prinț moștenitor dintr-un univers fascinant. Revenim la realitatea actuală, pe străzile împânzite de interlopi, dar ne retragem imediat în universul basmului, după care filozofăm puțin asupra conceptului de îmbătrânire și ne imaginăm o zi din viața unui motan. Ne luptăm cu un blestem greu, ne pierdem în picturi puternice, pentru ca în final să pătrundem în lumea dragonilor strâmbi. Ca de obicei când vine vorba de antologii de povestiri, am avut și câteva preferate: Satul părăsit , Prințul din Ceretkipi, Ca și cum nimic n-ar conta, Blestemul lui Timur, Sub apa dragonului strâmb. Așa că dacă vreți o escapadă din realitatea uneori copleșitoare, volumul de față poate fi un mijloc bun. În plus, veți descoperi diferite stiluri și puteți ulterior să-i aprofundați pe scriitorii care v-au atras atenția.

recomandare de Raluca Furdui pe Instagram

Revista Română de Istorie a Presei. Anii XIV-XVI, Nr.1-3 (21-23) 2020-
2022

Asociația Română de istorie a Presei

colecția Comunicare media, Tritonic, 2023

CUPRINS
I. EDITORIAL Conf. univ. dr. Răduț BÎLBÎIE, O posibilă explicație…
II. CALENDAR 2023
III. STUDII ȘI CERCETĂRI – TITLURI
Conf. univ. dr. Florin ARDELEAN, Tablouri din Familia anului 1902 Leonard‑Mihail RĂDULESCU, Câteva considerații asupra presei din anii ’70 cu o analiză pe un caz particular: revista Cutezătorii
IV. PERSONALITĂȚI ALE PRESEI
Profesor dr. Doru DUMITRESCU, Nicolae Filipescu jurnalist
Conf. univ. dr. Bogdan TEODOR, CS II dr. Mihaela TEODOR, Ilie Bărbulescu: profesorul, omul și publicistul. Scurtă schiță biografică
V. FIȘE PENTRU DICȚIONARUL PRESEI ROMÂNE Dr. Vasile PASAILĂ, Presa din Bucovina (II)
VI. DOSAR TEMATIC Scînteia Tineretului
VII. RECENZII
VIII. IN MEMORIAM
Mircea Croitoru (1942–2021), artizanul celor mai frumoase almanahuri românești, de Răduț BÎLBÎIE Un model de modestie și demnitate: Paul Lăzărescu (1926–2021), de Mihaela TEODOR In memoriam Neagu Udroiu  (1940–2022), de Mihai MILCA Un prieten care nu se uită: Nicolae Dan Fruntelată (1946–2022), de Ovidiu MARIAN
La plecarea unui prieten: Ştefan Lăpuşan (1938–2022), de Ilie RAD
IX. CRONOLOGIE Răzvan MOCEANU, Publiciști și autori români plecați dintre noi în perioada
2020–2022
X. DIN VIAȚA ARIP

semnal editorial în Buletin editorial RADOR nr. 10 (100) / octombrie 2023

Picătura chinezească. Volumul 3 din seria Vagabond

Lucian Dragoș Bogdan

colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2018

Nici nu știu de unde să încep. Trei volume de aventură, suspans, care te țin placut captiv până la sfârșit. Fiecare volum poate fi citit independent, dar recomand citirea întregii serii.
Îmi amintesc bine cu ce carte s-a născut pasiunea mea pentru citit. Nu cu „Dune”, nu cu „Frații Karamazov”, ci cu „Aventurile Echipajului Dox”. Mici cărți (foileton). Așa de tare m-a făcut acea serie să mă îndrăgostesc de cărți încât această dragoste dăinuie până în ziua de azi. De ce am făcut această introducere? Pentru că Lucian Dragoș Bogdan a făcut același lucru cu această serie. Sunt convins că asta a fost intenția lui. Să facă tinerii ori adulții să se îndrăgostească de cărți, scriind o poveste care să te atragă iremediabil în vârtejul suspansului, aventurii și al personajelor de care nu vrei să te desparți până nu afli odată cu ele finalul. Pur și simplu citești și te trezești că respiri sacadat, că alergi odată cu personajele, prin locurile în care ele te poartă. Și nu pleci cu mâna goală, ba dimpotrivă, cu ceva informații bine documentate dar care nu te scot nici măcar o clipă din starea de visare pe care Lucian o creează în această serie de 3 volume. Una dintre informații se referă chiar la titlul cărții ( volumul 3).
Dar despre ce este vorba în serie? Pe scurt, un detectiv amator, din întâmplare dezleagă un mister într-un mod inedit și pornește apoi pe urmele unui criminal în serie. Dar nu o face oricum, ci devenind un om al străzii. În volumul doi, aventura continuă, avem parte de același detectiv care de data aceasta apelează la vechi cunoștințe pentru a rezolva un nou caz. Și în sfârșit, volumul 3, iubitul nostru detectiv amator formează de această dată o trupă de detectivi inedită care să-l ajute să dea de urma unei tinere chinezoaice dispărute.
Acum, recomandarea mea pentru această serie este: nu citiți cărțile în tren, metrou, tramvai, autobuz! Riscați 100% să ratați stația la care trebuie să coborâți.
recomandare de Brunno Livadaru pe Facebook