Marc Voltenauer
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020
Editura Tritonic ne invită să descoperim un scriitor elvețian, Marc Voltenauer, publicând cel de-al doilea roman din seria care îl are în centru pe inspectorul Andreas Auer. (… ) Cine a ucis-o pe Heidi este un roman cu o acțiune bine construită – chiar dacă începutul poate fi un pic dificil de urmărit, la fel ca și trimiterile către romanul anterior. Personajele sunt atent create, cele negative fiind și ele foarte credibile. Ritmul alert, descrierile și incursiunile psihologice adaugă farmec lecturii, ceea ce face ca Marc Voltenauer să fie un autor ce merită descoperit și romanul Cine a ucis-o pe Heidi unul care merită să fie citit de cât mai mulți români.
recenzie pe prwave
Johana Gustawsson
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Cu primele două romane ale seriei sale thriller Johana Gustawsson a cucerit douăzeci de ţări, iar seria urma să fie transpusă pe ecran de grupurile Banijay şi Alexandra Lamy. „Block 46”, romanul care a fost lansat la București în urmă cu doi ani, în prezența autoarei, este un amestec de poliţist şi roman istoric. La Falkenberg, în Suedia, comisarul Bergström descoperă cadavrul mutilat al unei femei, care se dovedeşte a fi o creatoare de bijuterii cu expoziţii în Marea Britanie. La Londra, un renumit profiler, Emily Roy, anchetează o serie de asasinate ale unor băieţi care prezintă răni similare cu victima suedeză, între care traheea extirpată, ochii scoşi şi o literă gravată pe braţul drept – Y în cazul băieţilor, X în cazul femeii, toate literele orientate diferit, până la urmă „o operă dedicată gloriei ideologiei naziste”. La fel de incitant, poate chiar mai mult, și tot un amestec de istorie și actualitate, este romanul de față. „Mör” înseamnă în suedeză fraged și se referă la carne.
recomandare de Stelian Țurlea pe mediafax
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
Nu știu dacă biografia lui Ovidiu e pură ficțiune sau e inspirată din realitate, însă cert e că pare destul de reală. Deși nu știu, chiar așa prăpăstioși să fie și bărbații când pierd pe cineva? Sentimentele, frustrarea, lipsurile, dragostea, Emilia le zugrăvește frumos pe toate.
recenzie de Gabi Bratu pe literaturapetocuri
Teodora Matei
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2020
Teodora este genul de persoană care nu se dezvăluie în fața oricui. Aparent este un om normal, nevastă, mamă, angajat resposabil.Dar la un pahar de vorbă între prieteni descoperi o fată cu o experiență de viață bogată și nu întotdeauna roz, un simț al umorului ascuțit, un mod de a gândi analitic și profund. Așa sunt și cărțile din seria comisarului ușor infidel Anton Iordan (cunoscătorii știu!). Ceea ce începe cu o crimă banală de cartier, capătă complicații și aspecte nebănuite. Fire realistă, Teodora nu scapă hățurile. Toate coincidențele și întorsăturile rămân în sfera plauzibilului. Cel de-al treilea volum al seriei, Afaceri de familie este, în umila mea opinie, cel mai bun de până acum. Iordan și mai tânărul și metrosexualul său partener, Matache sunt chemați să ancheteze o posibilă tentativă de jaf. Un puști încearcă să-i fure portofelul unui bătrân undeva în jurul Gării de Nord din București. Nu reușește, dar victima suferă un accident vascular. Ciudățenia apare când asupra sa sunt găsite două rânduri de acte simbolizând două identități, vieți și familii diferite, una în capitală, cealaltă în Ploiești.
recenzie de Anamaria Ionescu pe blogkriminal
Lucian Dragoș Bogdan
colecția Cașmir, Tritonic, 2018
Romanul „Fata cu rochii înflorate” mi-a arătat că nu toate se învârt în jurul unui personaj, că totul e mult mai complex și divers, așa – ca în viață. Autorul a dat culoare și forme semeni unui creator unic, fiecare personaj a avut rolul său de jucat în piesa numită „viață” chiar dacă au fost mână în mână cu dragostea și ura, gelozia și abandonul, taina cu sinceritatea, pierderea cu regăsirea; toate au însemnat un tablou menit să îmi trezească emoția și dorința de a întinde o mână fiecăruia empatizând, trăind durerea și experiența fiecăruia într-o formă sau alta. Astfel, paleta a unit opera într-un tot întreg aducându-mi mie, ca cititoare, o plăcere deosebită prin vizionarea ca într-un film pelicula unor vieți ce o iau de la zero reînvățându-se să iubească și să nu posede, să prețuiască și să nu ceară, să simtă nu doar să mimeze emoția, și nu în ultimul rând să trăiască clipa ca fiind ultima! Recomand cu căldură romanul îndemnându-vă să aflați cine e posesoarea rochiei înflorate și care a fost rolul său în această poveste!
recenzie pe vorbepentrusuflet
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
„O numărătoare inversă” scrisă de minunata autoare româncă, Emilia Toma, este dovada faptului că scriitorii români au talent și reușesc cu lejeritate să modeleze niște personaje deosebite. (…) Cartea despre care vă voi vorbi astăzi a fost una dintre cele mai enervante și surprinzătoare lecturi de până acum. (…) Scrierea a fost calitativă, însuflețită, au fost extrem de multe momente în care am ajuns să tremur cu cartea în mână, să plâng, să râd, să mă enervez, să-mi fie milă, să mă îndrăgostesc de poveste și să trăiesc totul cot la cot cu personajul principal. Nu am simțit în niciun moment că mă plictisesc, însă începutul este cel mai dificil, am avut nevoie de muuultă răbdare ca să pot face față tumultului de sentimente care mi-au invadat sufletul și mintea. (…) Recomand cu toată inima acest volum.
recenzie pe goddessreadbooks
Lucian Dragoș Bogdan
colecția Cașmir, Tritonic, 2021
Cartea „Șase” de Lucian Dragoș Bogdan mi-a arătat o altă față a sorții, în care moartea poate fi un început, în care finalitatea poate deschide o portiță a unor taine încă de noi neexplicate și cum un suflet poate însemna mai mult decât un chip. Povestea în sine s-a dovedit a fi o lectură cutremurător de interesantă, care îți arată că viața te poate urca până la cele mai mari înălțimi, dar, care vine cu un preț ce trebuie plătit mai devreme sau mai târziu. Iar cu privire la titlu vă invit să îi descoperiți singuri semnificația și rolul, veți avea parte de o surpriză, acesta având un impact asupra modului de desfășurare a acțiunii și nu numai. Eu am rămas încă cu o stare de… ce-ar fi fost dacă?!
recenzie pe vorbepentrusuflet
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
„O numărătoare inversă” este un roman care încearcă să evidențieze lucruri tabu în societate. Una dintre principalele teme abordate în această carte este violența domestică, un subiect despre care toată lumea evită să vorbească, femeile maltratate în special, care afectează sute de mii de persoane și care este motivul a zeci de mii de divorțuri. (…) Cartea este scrisă într-un stil simplu, fără înflorituri, în prima parte a cărții folosindu-se un limbaj colorat care dă mai multă autenticitate personajului a cărui evoluție se observă gradual. Fiind un roman scris din prisma unui băiat/adolescent/bărbat mi s-a părut mai mult decât normal acest tip de limbaj, chiar dacă poate deranja.
recenzie pe fiveoclockbookclub
Teodora Matei, Danut Ungureanu, Lucia Verona, Tony Mott, Daniel Timariu, Anamaria Ionescu, Bogdan Hrib, Lucian-Dragos Bogdan, Rebeca Cojocaru, Radu Costescu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Cele zece povestiri ce alcătuiesc volumul au în comun atât elementele specifice genului mystery, cât și orașul de la poalele muntelui Tâmpa. Pe lângă opt nume ce ne-am mai încântat cu nuvele și în celelalte antologii Noir: Teodora Matei, Dănuț Ungureanu, Lucia Verona, Tony Mott, Daniel Timariu, Anamaria Ionescu, Bogdan Hrib și Lucian-Dragoș Bogdan, avem și un debutant, pe Radu Costescu, dar și editorul șef Tritonic, Rebeca Cojocaru. Povestirile despică firele întortocheate ale unor mistere ce se învârtesc în jurul unui singur oraș. Avem parte de detectivi cunoscuți deja de amatorii genului, cum ar fi Anton Iordan sau Stelian Munteanu, dar și de personaje cu totul noi, care însă se ridică cu brio la standardele unor protagoniști captivanți. Am intrat cu ușurință în atmosfera noir a Brașovului, fiind pe parcursul celor 340 de pagini plimbată atât pe străzile principale ale orașului, cât și prin ungherele ascunse ce adăpostesc secrete tenebroase. Trecutul este împletit cu prezentul, secretele cu adevăruri dureroase, iar personajele negative pot fi deseori confundate cu cele aflate de partea binelui. Aparențele înșală de cele mai multe ori, mai ales în poveștile mystery, iar volumul de față reușește să strângă laolaltă o colecție numai bună pentru cei aflați în căutarea unei lecturi relaxante, dar antrenante deopotrivă.
recomandare pe ciobanuldeazi
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
Întâlnirea mea cu autoarea Emilia Toma a avut un milion de contraste, scrierea ei fiindu-mi o realitate de după perdea de care unii fug, se rușinează, îi incomodează, iar alții o ascund sub preș, însă Emilia a spus lucrurilor pe nume într-o carte după cum menționează aceasta ca fiind un „preludiu” (…) Cartea „O numărătoare inversă” s-a dovedit a fi un carusel ce m-a purtat virtiginos fără să îi pese că voi avea și eu bagajul meu de emoții, de rețineri, m-a cutremurat până în măduva oaselor și am criticat la propriu alegerile făcute de toate personajele, am fost cea care le-a strigat în surdină să se trezească din a se plânge, în a se complace într-o relație toxică și a accepta jumătăți de măsură; viața e mult prea scurtă pentru a ne fierbe la foc mic pentru cine nu merită. Cu sinceritate am constatat că lectura s-a dovedit a fi una de impact, fiecare întorsătură sau m-a lăsat cu sufletul suferind sau cu întrebări mai multe decât răspunsuri. Am apreciat îmbinarea laturii psihologice cu viața în toată gama de culori pe care o trăim fără a fi învățați să ne punem în fața toturor încercărilor cât și noțiunea de karmă, cea care vine ca un bumerang atunci când te aștepți mai puțin.
recenzie pe vorbepentrusuflet
Tony Mott
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Unul dintre atuurile acestei serii și detaliul pe care îl apreciez enorm este acela că acțiunea cărții se petrece pe meleaguri mioritice, și deși povestea este fictivă, anumite elemente inserate de autoare sunt inspirate din viața reală. Astfel, volumul de față este extrem de bine ancorat în realitate, redând cu acuratețe o parte din provocările cu care noi toți a trebuit să ne confruntăm în anul pandemic 2020, personajele noastre dragi fiind nevoite, de această dată, să facă față unei situații cu totul și cu totul străine, noul virus letal și prea puțin studiat reușind să dea mari bătăi de cap medicilor, autorităților și întregii populații a globului. (…) În ceea ce o privește pe cea care împrumută numele seriei, Gigi Alexa, aceasta, prin prisma nenumăratelor evenimentelor petrecute în acest volum, ajunge la un nou nivel de autocunoaștere. Întebări fără răspuns își găsesc rezolvarea, însă tecutul traumatic nu încetează să-i dea lumea peste cap mult prea încercatului medic. Nicicând Gigi nu a dat dovadă de mai multă vulnerabilitate și anxietate. Am simțit-o mai aproape de cititor mai mult ca oricând, reușind în mod uimitor să se păstreze cât mai lucidă, agățându-se cu disperare de cazurile nerezolvate, singurul ei apanaj, singurul ei țel fiind acela de a face dreptate și de a găsi răspunsuri acolo unde societatea toarnă numai mizerie.
recenzie pe twistinmysobriety
Teodora Matei, Danut Ungureanu, Lucia Verona, Tony Mott, Daniel Timariu, Anamaria Ionescu, Bogdan Hrib, Lucian-Dragos Bogdan, Rebeca Cojocaru, Radu Costescu
colecția Thriller & Mystery, Tritonic, 2021
Cartea „Noir de Brașov” conține zece povestiri, cu zece autori și un singur oraș, fiecare relatare e unică în felul său și atrage, eu am rămas cuprinsă de un magnetism acaparator. Aș putea spune că tot ce a curprins cartea e un adevărat buchet de scriituri și povești faine. Iar pe lângă toate mi-a întărit ideea că îmi place să citesc antologiile, deoarece sunt ușor de parcurs, în câteva pagini afli misterul și deznodământul, afli povestea dar și dedesubturile ce nu te perpelesc atât de mult cum ar face o poveste de câteva sute de pagini. De plictiseală sau texte de umplutură nici vorbă, aici a fost totul de conținut, idei solid înșiruite ce au dat acestui volum o valoare incontestabilă în ochii mei. (…) O carte ce nu doar că te va purta pe stradelele Brașovului dar îți va da la o parte cortina spre a-ți prezenta oamenii cu toate fricile lor, cu realizările, cu temerile venite la pachet cu viața în tot coloritul ei cât și „cum se nasc poveștile” într-un oraș viu de la poalele munților! Recomand cartea celor ce îndrăgesc genul mystery & thriller.
recomandare pe vorbepentrusuflet
Emilia Toma
colecția Lit, Tritonic, 2021
O numărătoare inversă este acel tip de operă unde indignarea cititorului se face efect voit, căutat, în absența căruia nu se poate lectura complet. Este acel roman în care empatia cititorului cu personajele lipsește cu desăvârșire. Autoarea nu are nevoie de ea pentru a zugrăvi un portret credibil, real, extrapolat din societatea actuală cu un bisturiu afundat precis într-o carne (prea) usturătoare. (…) La sfârșitul O numărătoare inversă am început să mă conving încet (dar sigur) că, atunci când științele sociale se îmbină cu interesul și, mai ales, cu înclinația pentru scriere, literatura rezultată nu poate fi decât una de cea mai bună calitate. Rămâne de văzut încă ce viitor literar îi va fi rezervat Emiliei Toma. Deocamdată, începutul pare a promite multe.
recenzie de Pavel Nedelcu pe Liternautica
Tehnologii digitale și stratificare socială. Spre o societate post-materială
Dragoș-Georgian Ilie
colecția Sociologie, Tritonic, 2021
Faptul că tehnologia digitală produce schimbări economice sau schimbări de comportament ale indivizilor este evident, spre exemplu amploarea pe care începe să o ia comer?ul electronic, numărul persoanelor care sunt conectate la Internet sau numărul telefoanelor mobile. Efectele acestei penetrări a tehnologiei în societate sunt mai subtile și necesită o abordare mult mai atentă decât cea a lui „tehnologia este rea” sau „tehnologia vinovată pentru x sau y”. În lucrarea mea îmi propun să aflu dacă tehnologia este un motor al mobilității sociale, dacă simplul fapt de a învăța cum să folosești un calculator te pune într-o poziție socio-economică mai bună decât cea a părinților tăi sau decât a ta din trecut.
semnal editorial în Buletin editorial Rador nr. 8 (74) / august 2021
Bianca Bînă
colecția Comunicare media, Tritonic, 2021
Deși e stabilit faptul că product placement-ul are ramificații în medii multiple, lucrarea de față va trata exclusiv aplicațiile fenomenului din spațiul filmic, precum și din cel asociat serialelor (TV și/sau de tip streaming). În acest fel, vom încerca să realizăm o analiză cât mai concentrată a acestei practici, precum și a aplicațiilor acesteia în cadrul celor două medii bine stabilite. Pentru început, capitolele teoretice vor trata subiecte precum istoric, clasificări, funcții, avantaje, dezavantaje, recomandări practice, precum și considerente de natură etică. De asemenea, lucrarea conține și o secțiune aplicată, alcătuită dintr-o analiză amplă, atât individuală cât și comparativă, a unor producții cinematografice din spațiul american și cel autohton. Aceasta își propune să exemplifice în mod concret mecanismele de implementare și de funcționare ale product placement-ului.
semnal editorial în Buletin editorial Rador nr. 8 (74) / august 2021
Branding, comunicare și strategie in România în an pandemic. Vocea
specialiștilor
Veronica Ioana Ilieș, Paul-Alexandru Farcaș
colecția Comunicare media, Tritonic, 2021
Volumul Branding, comunicare și strategie în România în an pandemic.
Vocea specialiștilor își propune să ofere o viziune a schimbărilor survenite în
industria Marcomm. Dar nu oricum, ci prin vocea specialiștilor, a acelor
profesioniști care au fost puși în fața schimbării accelerate. Am încercat să
adunăm în acest volum specialiști în comunicare, branding, relații publice sau
marketing care vin din industrii diferite. I-am invitat să-și aștearnă experiența
schimbării și impactul pe care l-au resimțit, atât la nivel individual, personal, dar
mai ales la nivel profesional. I-am rugat să se bazeze în scrierile lor doar pe ceea
ce au trăit și experimentat în anul pandemic. Ne-am propus o abordare personală,
o scriere de tip storytelling. Ne dorim ca din poveștile lor să învățăm fiecare ceva
nou, să luăm cu noi o lecție.
semnal editorial în Buletin editorial Rador nr. 9 (75) / septembrie 2021